Athena IT-Group: Referat fra generalforsamling

Den 11. oktober 2013 blev den ordinære generalforsamling i Athena IT-Group A/S afholdt på Søndergård Allé 4, 6500 Vojens.

Formand for bestyrelsen Helge Munk åbnede mødet og kunne fortælle, at bestyrelsen havde valgt advokat Michael Skovgaard som dirigent, i henhold til punkt 4.4 i vedtægterne.

Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var indvarslet rettidigt og korrekt, og at generalforsamlingen således var beslutningsdygtig.

Kr. 3.226.225 af selskabets aktiekapital svarende til 81,5 % af selskabets stemmeberettigede kapital var repræsenteret på generalforsamlingen eller havde givet bestyrelsen fuldmagt til at afgive deres stemme på generalforsamlingen.

Dirigenten fremlagde dagsordenen:

1. Bestyrelsens beretning for regnskabsåret 2012/2013.
  2. Forelæggelse af årsrapport 2012/2013 med ledelsesberetning og godkendelse af årsrapporten 2012/2013.
  3. Beslutning om anvendelse af overskud eller dækning af tab i henhold til den godkendte årsrapport 2012/2013.
  4. Valg af medlemmer til bestyrelsen.
  5. Det fremgår af vedtægternes punkt 8.1, at revisor fungerer, indtil en generalforsamling vælger en ny revisor i stedet. Det foreslås, at selskabets nuværende revisor fortsætter.
  6. Bestyrelsen foreslår, at generalforsamlingen i henhold til selskabslovens § 198 bemyndiger bestyrelsen til i tiden indtil næste års ordinære generalforsamling at lade selskabet erhverve egne aktier med en pålydende værdi på indtil 10 % af selskabets aktiekapital under forudsætning af, at vederlaget svarer til den på erhvervelses-tidspunktet noterede børskurs for selskabets aktier +/- 10%.
  7. Bestyrelsen foreslår, at selskabets vedtægter ændres, således at bemyndigelserne til selskabets bestyrelse i vedtægternes punkt 2.7 og punkt 3 forlænges til 1. oktober 2018. Bemyndigelsen i punkt 2.8 er udløbet, hvorfor bestyrelsen foreslår, at den slettes fra vedtægterne.

Ad 1:

Formand for bestyrelsen Helge Munk fremlagde bestyrelsens beretning for regnskabsåret 2012/13. Beretningen blev taget til efterretning.

Bestyrelsens beretning kan hentes på www.athena.dk

Ad 2:

CFO Poul Sindberg gennemgik årsrapporten for 2012/13 for Athena IT-Group A/S. Årsberetning og årsrapporten 2012/2013 blev godkendt enstemmigt.

Ad 3:

Det blev besluttet enstemmigt at overføre årets overskud til det følgende år.

Ad 4:

Det blev foreslået at den samlede bestyrelses genvælges.

Forslaget blev vedtaget enstemmigt og følgende blev valgt til bestyrelsen:

Helge Munk

Erik Vesterris

Søren Hougaard

Stig Hølledig

Jørgen Bardenfleth

Bestyrelsen konstituerede sig efterfølgende med Helge Munk som formand.

Ad 5:

Bestyrelsen foreslog, at selskabets nuværende revisor fortsætter.

Ad 6:

Bestyrelsen foreslog, at generalforsamlingen i henhold til selskabslovens § 198 bemyndiger bestyrelsen til i tiden indtil næste års ordinære generalforsamling at lade selskabet erhverve egne aktier med en pålydende værdi på indtil 10% af selskabets aktiekapital under forudsætning af, at vederlaget svarer til den på erhvervelsestidspunktet noterede børskurs for selskabets aktier +/- 10 %.

Ad. 7:

Bestyrelsen forslog, at selskabets vedtægter ændres, således at bemyndigelserne til selskabets bestyrelse i vedtægternes punkt 2.7 og punkt 3 forlænges til 1. oktober 2018. Bemyndigelsen i punkt 2.8 er udløbet, hvorfor bestyrelsen foreslår, at den slettes fra vedtægterne.

Ad. 8

Ingen punkter forelagt.