Mangold Delårsrapport för perioden 2013-07-01 - 2013-09-30

Resultat per aktie 9,61 (10,78) kr
Eget kapital per aktie 110,23 (104,93) kr
Tillgångar under förvaltning 1.643,8 (1 498,2) mkr

Kommentarer från Verkställande Direktören:
Under Q3 ökade såväl intäkter som resultat jämfört med föregående år.

Corporate Finance är det affärsområde som presterar bäst för tillfället och därtill har affärsområdet ett bra affärsläge inför kvartal 4. Affärsområdet Emissionstjänster är nu fullt bemannat efter en period av hög personalomsättning och har en bibehållen marknadsandel och full beläggning i slutet av kvartalet. Antalet depåer växte till 3 564 (2 911) under kvartalet, under september öppnades 82 nya depåer vilket är rekord för året.

Vi har en fortsatt god finansiell ställning med hög inlåning från allmänheten. Detta är en god grund för fortsatt expansion trots nya kapitaltäckningsregler som kommer att gälla från och med 2014.

Efterfrågan på samtliga affärsområdens tjänster är mycket hög under början av Q4. Under rådande marknadsförutsättningar finns det goda möjligheter till en bra avslutning på 2013.

Kommande rapporttillfällen:
Bokslutskommuniké 31 januari 2014

Rapporten i sin helhet bifogas.

Stockholm den 17 oktober 2013

Per Åhlgren
Styrelseordförande

Marcus Hamberg