Fastlæggelse af målsætninger for 2013/14 – 2015/16 med markant forbedring af driftsresultatet i perioden.

Uændrede driftsforventninger til 2012/13.

Målsætninger

Selskabets ledelse har fastlagt målsætningerne for virksomheden i de kommende 3 år med henblik på at opnå en positiv driftsindtjening allerede fra 2013/14 og stigende over en 3-årig periode. Dette skal ske ved en forbedring af konkurrencekraften igennem en fokuseret salgsstyrke, et forøget salg af virksomhedens produkter, centralisering af alle back office funktioner, fortsat reduktion af virksomhedens produktionsomkostninger hvert år samt ikke mindst en effektiv eksekvering af den fastlagte strategi.

Perioden 2012/13

Driften i regnskabsåret 2012/13 er forløbet som forventet, og de økonomiske resultater gennem de seneste 6 måneder har levet op til ledelsens tidligere offentliggjorte forventninger jf. selskabsmeddelelse nr. 11 af 21. august 2013. For 2012/13 forventes følgende:

·En koncernomsætning på ca. 480 mio. kr. mod 514 mio. kr. i 2011/12
·Et driftsresultat (EBIT) før særlige poster på ca. -10 mio. kr. mod -3,1 mio. kr. i 2011/12

Som en konsekvens af det strategiske og forretningsmæssige review i 4. kvartal 2012/13, og den samtidigt gennemførte restrukturering af kapitalforholdene, vil resultatet efter særlige poster for 2012/13 blive belastet med nedskrivninger af balanceførte poster og hensættelser til omstrukturering af produktionsforhold i størrelsesordenen 40-45 mio. kr. jf. selskabsmeddelelse nr. 11 af 21. august 2013, som i 2012/13 vil indgå i årets resultat før skat.

Selskabet har i september 2013 solgt en produktionsejendom til forventet salgsværdi. Salget har medført en samtidig reduktion af selskabets bankgæld og dermed en yderligere forbedring af selskabets kapitalstruktur.

Perioden 2013/14

Selskabets ledelse har i 3. og 4. kvartal 2012/13 foretaget en række nødvendige organisations- og kapacitetstilpasninger, der løbende vil fortsætte i de kommende år. Dette vil medføre lavere produktionsomkostninger, et fokuseret salg og dermed en væsentlig forbedret konkurrenceevne.

Ved selskabets ændrede kapitalstruktur har InterMail fået forbedret sin ansvarlige kapital, fået tilført likviditet  samt nedbragt sine kapitalomkostninger, hvilket sikrer ro til effektivt at fuldføre forretningsplanen ”One InterMail”. For at skabe yderligere vækst i Norden i de kommende år har InterMail netop etableret et salgsselskab i Norge.

Baseret på ovenstående, forventer selskabet fald i volumenomsætningen, men ved de gennemførte og planlagte aktiviteter, en afgørende forbedring af selskabets resultat i 2013/14. De finansielle forventninger for 2013/14 er som følgende:

·En koncernomsætning i niveauet 460-480 mio. kr. mod ca. 480 mio. kr. i 2012/13
·Et driftsresultat (EBITDA) i niveauet 16-23 mio. kr. mod ca. 9 mio. kr. i 2012/13
·Et driftsresultat (EBIT) før særlige poster, der er positivt

Perioden 2014–2016

Markedet for virksomhedens produkter indenfor papirbaseret kommunikation forventes fortsat at være under forandring med et kontinuerligt volumenfald. Gennem en kontinuerlig løbende driftsoptimering, et aktivt salgsarbejde samt produktudvikling, forventer selskabet en yderligere forbedret positiv driftsindtjening over perioden.

InterMail A/S

Morten Damgaard

Yderligere oplysninger:

Morten Damgaard, CEO                                                                Anders Ertmann, CFO

Telefon: 39 66 09 22                                                                     Telefon: 39 66 09 22

Mobil: 24 29 98 89                                                                        Mobil: 51 16 13 72

Email: Morten.Damgaard@intermail.dk                                           Email:Anders.Ertmann@intermail.dk

InterMail er den næststørste aktør på det nordiske marked for konvolutproduktion og tiltrykning. Selskabet producerer mere en 1 mia. konvolutter om året og har i tillæg en lang række forsendelseskoncepter (SkanPack), som efterspørges af den kraftigt voksende internetindustri. Via Datterselskabet StroedeRalton er InterMail ligeledes en de største udbydere af fulfilment-services, mailhåndtering og it-baserede loyalitetssystemer i Norden.

IM selskabsmeddelelse 13.pdf