Berlin IV A/S – Periodemeddelelse for perioden 1. Juli til 30. September 2013

CVR. nr. 29 14 98 60

Berlin IV A/S – Periodemeddelelse for perioden 1. Juli til 30. September 2013
____________________________________________________________________________

Omsætning på EUR 3,6 mio. – svarende til en ”like for like” vækst på 4,1% i forhold til samme periode 2012.

Resultat før dagsværdiregulering og skat på TEUR  1.021 – en stigning på TEUR 341 eller ca. 50 % sammenlignet med samme kvartal 2012.

• Tomgangen opgjort efter kvadratmeter er på 2,9% mod 3,5% i samme periode 2012.

• Salget af allerede opdelte ejerlejligheder forløber planmæssigt. Det næste projekt afventer byggetilladelse inden overdragelse af allerede reserverede lejligheder kan påbegyndes.

• Selskabet har i perioden afdraget TEUR 506 på den langfristede gæld.

• Igangsættelse af det besluttede aktietilbagekøb afventer som tidligere oplyst modtagelse af restkøbesummen fra salget af Kurfürstendamm 173/174 (årsrapporten side 4). Selskabet forventer fortsat at modtage beløbet og igangsætte tilbagekøbsprogrammet i løbet af november.

Ledelsens forventninger

Selskabet ser den positive udvikling på såvel lejemarkedet, som markedet for ejerlejligheder i Berlin fortsætte og fastholder forventningerne om en omsætning på ca. EUR 14,5 mio. og et resultat før skat og værdiregulering på EUR 3,5 – 4,0 mio.

Aarhus, november 2013

Søren Krarup, adm. direktør

Kontaktpersoner:
Eventuelle henvendelser vedrørende selskabsmeddelelsen rettes til selskabets administrerende direktør Søren Krarup på +45 60 19 64 33 eller formand Erik Stannow på telefon +44 77 17 89 81 04.
_______________________________________________________________________________________________________
Berlin IV A/S ejer og driver en portefølje bestående af 135 ejendomme med i alt 2.751 bolig og erhvervslejemål beliggende i Berlin. Berlin IV A/S B-aktier har siden 2007 været noteret på NASDAQ OMX København. Strategien er at optimere driften og udnytte potentialet i ejendommene med henblik på at forbedre porteføljens værdi og selskabets resultat. www.berlin4.dk

Periodemeddelelse Q1 2013-2014.pdf