Tiltale for kursmanipulation

I forlængelse af selskabsmeddelelse nr. 14/2011 af 30. august 2011, hvor det blev oplyst, at der af Statsadvokaten for Særlig Økonomisk og International Kriminalitet var rejst sigtelse mod PARKEN Sport & Entertainment A/S og koncerndirektør Anders Hørsholt for overtrædelse af Værdipapirhandelslovens bestemmelser om kursmanipulation, kan det oplyses, at Statsadvokaten for Særlig Økonomisk og International Kriminalitet dags dato har rejst tiltale mod PARKEN Sport & Entertainment A/S med påstand om bødestraf. Der er samtidigt rejst tiltale mod en medarbejder i PARKEN Sport & Entertainment A/S.

Statsadvokaten for Særlig Økonomisk og International Kriminalitet har ikke rejst tiltale mod koncerndirektør Anders Hørsholt.

Hvorvidt PARKEN Sport & Entertainment A/S vil kunne ifalde et strafansvar som konsekvens af den rejste tiltale kan ikke afgøres på nuværende tidspunkt, og derfor er det ikke muligt at vurdere om sagen kan få økonomiske konsekvenser for PARKEN Sport & Entertainment A/S.

13-2013 SØK.pdf