PartnerTech tecknar samarbetsavtal med Securitas Direct Verisure

PartnerTech AB har tecknat ett samarbetsavtal men Securitas Direct Verisure, Europas ledande leverantör av uppkopplade hemlarm, avseende tillverkning av bolagets produkter. Initialt avser avtalet Securitas Direct Verisures gateway Vbox Mini.

Samarbetsavtalet som löper över 3 år och inledningsvis beräknas uppgå till ett värde av ca 80 MSEK, omfattar prototyptillverkning i PartnerTechs enhet i Malmö, Sverige samt serieproduktion i Sieradz, Polen.

"Vi är väldigt stolta över att Securitas Direct Verisure har valt PartnerTech som samarbetspartner. Vår förmåga att hantera det initiala stadiet av tekniskt avancerade produkter som denna i nära samarbete med kunden, samtidigt som vi kan erbjuda konkurrenskraftiga lågkostnadsalternativ för serieproduktion är en stor fördel för våra kunder,” säger Leif Thorwaldsson, VD och koncernchef för PartnerTech AB.

För ytterligare information kontakta:

Leif Thorwaldsson, VD och Koncernchef, Tel: +46 (0) 40 10 26 41

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som PartnerTech AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 november 2013 kl. 15.15.

Om PartnerTech

PartnerTech utvecklar och tillverkar produkter på uppdrag av ledande företag, främst inom områdena Informationsteknologi, Industri, Miljöteknik, Medicinsk teknik och instrument, Försvar och marin samt Sälj- och betalningslösningar. PartnerTech omsätter drygt 2,2 miljarder kronor och har ca. 1 400 medarbetare vid anläggningar i Sverige, Norge, Finland, Polen, England, USA och Kina. Moderbolaget PartnerTech AB, med huvudkontor i Malmö, är noterat på NASDAQ OMX, Stockholm. Hemsida: www.partnertech.com

Leif Thorwaldsson, VD och Koncernchef, Tel: +46 (0) 40 10 26 41

Sv_SDV FINAL.pdf