IXONOS: ARVOPAPERIMARKKINALAIN 9 LUVUN 5 §:N MUKAINEN LIPUTUSILMOITUS JA OSAKEANTIIN LIITTYEN ARVOPAPERIMARKKINALAIN 11 LUVUN 26 §:N MUKAINEN PYSYVÄ POIKKEISLUPA VELVOLLISUUDESTA PAKOLLISEEN JULKISEEN OSTOTARJOUKSEEN

Helsinki, Suomi, 2013-11-14 17:33 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Ixonos Oyj          Pörssitiedote          14.11.2013 klo 18:30

Ixonos Oyj ("Ixonos" tai "Yhtiö") on 14.11.2013 vastaanottanut seuraavan arvopaperimarkkinalain mukaisen ilmoituksen mahdollisesta Yhtiön omistusosuuden muuttumisesta:

Turret Oy Ab:n ("Turret") osuus Ixonosin osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä voi ylittää 30 tai 50 prosentin rajan perustuen Turretin antamaan merkintäsitoumukseen liittyen Ixonosin 11.11.2013 tiedottamaan merkintäoikeusantiin ("Osakeanti"). Turretin omistus Ixonosissa oli 11.11.2013 yhteensä 1 708 884 osaketta, vastaten noin 24,25 prosenttia Ixonosin osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä.

Finanssivalvonta on tänään myöntänyt Turretille arvopaperimarkkinalain 11 luvun 26 §:n perusteella pysyvän poikkeusluvan velvollisuudesta arvopaperimarkkinalain 11 luvun 19 §:ssä säädetystä pakollisesta julkisesta ostotarjouksesta Yhtiön lopuista osakkeista ja Ixonosin liikkeeseen laskemista sen osakkeisiin oikeuttavista arvopapereista, siinä tapauksessa, että Turretin omistusosuus ylittää merkintäsitoumuksen johdosta 30 tai 50 prosenttia Ixonosin kaikkien osakkeiden tuottamista äänistä Osakeannin seurauksena.

Turretin lisäksi Yhtiön osakkeenomistajista Yhtiön hallituksen puheenjohtaja Pertti Ervi (noin 0,35 prosenttia osakkeista) ja Yhtiön toimitusjohtaja Esa Harju (noin 0,17 prosenttia osakkeista) ovat antaneet sitoumukset merkitä täysimääräisesti oman omistusosuutensa nojalla merkittävissä olevat uudet osakkeet. Jos ainoastaan Turret sekä muut edellä mainitut merkintäsitoumuksen antaneet tahot merkitsisivät Osakeannissa tarjottavia uusia osakkeita, Turretin suurin mahdollinen omistusosuus Ixonosissa Osakeannin toteuttamisen jälkeen olisi 20.506.608 osaketta, jotka vastaisivat noin 78,13 prosenttia kaikista Ixonosin osakkeista ja osakkeiden tuottamasta äänimäärästä.

Merkintäsitoumuksen lisäksi Turret on antanut takauksen merkitä Osakeannissa muuten mahdollisesti merkitsemättä jääviä Osakkeita 1,0 miljoonalla eurolla. Mikäli Turretin antamaa merkintätakausta käytetään, merkintätakausta käytetään kuitenkin vain siltä osin kuin Turretin omistus ei merkintäsitoumuksen ja -takauksen käytön seurauksena ylitä 30 prosenttia Yhtiön kaikkien osakkeiden tuottamista äänistä. Merkintäsitoumuksen ja -takauksen toteutuminen edellyttää tiettyjen tavanomaisten ehtojen täyttymistä.

Ixonosin osakepääoma koostuu yhteensä 7 047 825 osakkeesta ja äänestä ennen Osakeantia ja 84 573 900 osakkeesta ja äänestä, mikäli Osakeanti toteutuu täysimääräisesti.

Helsingissä, 11. marraskuuta 2013

IXONOS OYJ