Deltaq erhverver Deltaq Management A/S

Ishøj, Danmark, 2013-11-15 13:03 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Til NASDAQ OMX Copenhagen og pressen

15. november 2013

Fondsbørsmeddelelse nr. 12-13

Deltaq erhverver Deltaq Management A/S

Ved etableringen af Deltaq i 2007 indgik Deltaq en managementaftale med Deltaq Management A/S (DM) i henhold til hvilken DM skulle varetage en række funktioner, bl.a. præsentere investeringskandidater, gennemføre due diligence, yde bestyrelsesbistand til porteføljeselskaber, varetage økonomi og investor relations for Deltaq mm. I praksis har DM siden 2007 fungeret som direktion for Deltaq, der ikke har haft egne ansatte.

Deltaq har efter de senere års udvikling ønsket en mere simpel konstruktion med egen direktion, og mulighed for en mere hensigtsmæssig selskabs- og omkostningsstruktur.

Deltaq har derfor pr. dags dato erhvervet 100 % af aktierne i DM for en samlet pris på 9,1 mio. kr., der betales over en fire årig periode. Deltaq og DM vil efterfølgende blive fusioneret med Deltaq som det fortsættende selskab. Dennis Willer fortsætter som Administrerende Direktør direkte ansat i Deltaq. Derudover vil sammenlægningen af de to selskaber bl.a. medføre at managementaftalen ophører, og der etableres en mere hensigtsmæssig omkostningsstruktur. Som følge af transaktionen og den ændrede selskabsstruktur forventer Deltaq at kunne realisere årlige omkostningsbesparelser på op til ca. 5 mio. kr. før afskrivninger og skat fra og med 2014.

Yderligere oplysninger:

Flemming Lindeløv, bestyrelsesformand, Deltaq a/s