Glostrup, 2013-11-15 14:26 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- - Viscom, en europæisk fagmesse indenfor Visuel Kommunikation,  hædrer Mermaid med deres Digital Signage Best Practice Award 2013.

I sidste uge hyldede en international jury, bestående af fagfolk fra den europæiske detail-, reklame- og digital signage industri, de mest innovative og succesfyldte digital signage løsninger i Europa.

Og hér blev det bl.a. til hæder til et dansk projekt. Ved prisuddelingen i Düsseldorf vandt Mermaid således kategorien ’Information Signage’ for løsningen ”Amaliehaven – det moderne plejecenter” .

Løsningen omfatter en nytænkende og fremtidssikret kommunikationskanal. Løsningen, som oprindeligt blev udviklet til Plejecentret Amaliehaven i Sønderborg, bygger på en stærk effektiviseringsdagsorden.

Nico Colijn, Marketing direktør hos Mermaid udtaler:

”I begyndelsen af 2013 fik vi til opgave at udvikle en integreret digital kommunikationskanal til centrets personale, beboere, besøgende og pårørende.  Løsningen skulle øge formidlingen af serviceinformationer, sikre en nemmere hverdagen for beboerne og give dem større selvstændighed, samt effektivisere personalets arbejdsgang og frigøre personaleressourcer.”

Prisen gik til Mermaid fordi løsningen med visuel gennemslagskraft og en bred kommunikativ rækkevidde har formået at understøtte den digitale velfærd i Sønderborg Kommune.

Løsningen i Amaliehaven består af 5 kanaler:

•       Indgangsparti til Amaliehaven; en multiskærm baseret på 3 stk. 47” skærme

•       Personalekanal med touch-skærme til drift

•       Infokanal med relevant information til beboerne og de ansatte

•       Oversigtsskærme på forskellige strategiske steder så besøgende og pårørende kan orientere sig

•       60 beboerskærme foran hver lejlighed – med bl. a. navn, lejlighedsnummer og et billede, med betydning for den enkelte beboer

Mermaid er totalleverandør, og har således leveret konceptet, hardware, software, indholdsproduktion, installation, systemovervågning samt support.

For yderligere information kontakt venligst:

Adm. Direktør                                                             Certified Adviser

Henrik Johnsen                                                          Gert Mortensen

Mermaid A/S                                                               Schrøder Partners A/S

Tlf. +45 44 52 92 00                                                   Tlf. +45 23 60 32 88

E-mail: hj@mermaid.dk                                             E-mail: gm@schroderpartners.dk

Mermaid er Skandinaviens førende aktør indenfor digital signage, med kontorer i Danmark, Norge og Sverige. Vi har løsninger i mere end 30 lande. Vi tilbyder en bred vifte af produkter og ydelser til retail, transport og den offentlige sektor. Vores kunder inkluderer 7-Eleven, A-apoteket, Arriva, BoConcept, Burger King, Click, Comviq, Coop, City-Trafik, DSB, EDC, Eurosko, HI-FI Klubben, Matas, Opto Gruppen, Profil Optik, Silvan, Stark, TDC, Tele2, Telia, TOP-TOY, XL-Bygg og mange andre.

MEDDELELSE#150-MERMAID VINDER PRESTIGEFYLDT EUROPÆISK PRIS FOR ET DANSK DIGITALT VELFÆRDSPROJEKT.pdf