SpareBank 1 SMN: Vedtak i representantskapet i SpareBank 1 SMN

Representantskapet har i sitt møte 21. november 2013 fattet følgende vedtak:

SAK 6    Vedtektsendring - antall varamedlemmer til styret. 2. gangs behandling

Representantskapet besluttet at det fra og med våren 2014 velges tre varamedlemmer til styret, hvorav ett blant de ansatte i banken.

Vedtektenes § 5- 1 annet ledd endres fra å lyde:
"..
Representantskapet velger 6-9 medlemmer og 3 varamedlemmer.  Etter forslag fra de medlemmer av representantskapet som er valgt av de ansatte, velger representantskapet i tillegg 1 medlem og 1 varamedlem. Det skal tilstrebes en distriktsvis fordeling blant styrets medlemmer
."

"..
Representantskapet velger 6-9 medlemmer og 2 varamedlemmer.  Etter forslag fra de medlemmer av representantskapet som er valgt av de ansatte, velger representantskapet i tillegg 1 medlem og 1 varamedlem. Det skal tilstrebes en distriktsvis fordeling blant styrets medlemmer

SAK 7    Etablering i Ørland kommune. 2. gangs behandling

Representantskapet sluttet seg til styrets innstilling og besluttet etablering av et kontor i Ørland kommune, samt endring i vedtektene som følger:

Vedtektenes § 1-1 andre ledd endres fra å lyde;

SpareBank 1 SMN skal ha sitt hovedkontor i Trondheim kommune og kontorer i følgende kommuner:
Aure, Averøy, Bindal, Eide, Frosta, Fræna, Frøya, Førde, Grong, Hitra, Holtålen, Inderøy, Leksvik, Levanger, Malvik, Melhus, Meråker, Midtre Gauldal, Molde, Namsos, Nærøy, Oppdal, Orkdal, Overhalla, Rauma, Rennebu, Rissa, Røros, Skaun, Snåsa, Steinkjer, Stjørdal, Sunndal, Surnadal, Trondheim, Verdal, Verran, Vestnes, Vikna, Åfjord, Ålesund og Årdal.

Til å lyde:

Ørland, Åfjord, Ålesund og Årdal.

SAK 8    Avvikling av kontor i Bindal kommune. 1. gangs behandling

Representantskapet tar styrets orientering om eventuell nedleggelse av kontor i Bindal kommune til orientering, og vedtar første gangs behandling av endring av vedtektene som følger:

Vedtektenes § 1-1 andre ledd endres fra å lyde;

Aure, Averøy, Bindal, Eide, Frosta, Fræna, Frøya, Førde, Grong, Hitra, Holtålen, Inderøy, Leksvik, Levanger, Malvik, Melhus, Meråker, Midtre Gauldal, Molde, Namsos, Nærøy, Oppdal, Orkdal, Overhalla, Rauma, Rennebu, Rissa, Røros, Skaun, Snåsa, Steinkjer, Stjørdal, Sunndal, Surnadal, Trondheim, Verdal, Verran, Vestnes, Vikna, Ørland, Åfjord, Ålesund og Årdal.

Til å lyde:

Aure, Averøy, Eide, Frosta, Fræna, Frøya, Førde, Grong, Hitra, Holtålen, Inderøy, Leksvik, Levanger, Malvik, Melhus, Meråker, Midtre Gauldal, Molde, Namsos, Nærøy, Oppdal, Orkdal, Overhalla, Rauma, Rennebu, Rissa, Røros, Skaun, Snåsa, Steinkjer, Stjørdal, Sunndal, Surnadal, Trondheim, Verdal, Verran, Vestnes, Vikna, Ørland, Åfjord, Ålesund og Årdal.