Beslutninger truffet på den ordinære generalforsamling i Chr. Hansen Holding A/S

Hørsholm, 2013-11-26 18:36 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Selskabsmeddelelse nr.38/2013

På den ordinære generalforsamling i Chr. Hansen Holding A/S afholdt tirsdag den 26. november 2013 blev samtlige forslag på dagsordenen vedtaget, herunder følgende:

• Årsrapporten for 2012/13 blev godkendt.
  • Det besluttedes at udbetale udbytte på DKK 6,26 pr. aktie à DKK 10.
  • Det besluttedes, at selskabets bestyrelsesmedlemmer honoreres med et basishonorar på DKK 350.000. Formanden honoreres dog med DKK 1.050.000, svarende til 3 gange basishonoraret, og næstformanden med DKK 525.000, svarende til 1,5 gange basishonoraret. Udover disse honorarer for medlemskab af bestyrelsen, besluttedes det at honorere udvalgsposter med DKK 100.000, idet formanden for revisionsudvalget og formanden for videnskabeligt udvalg dog hver honoreres med DKK 200.000.
  • Det besluttedes, at § 9, stk. 1, i vedtægterne ændres, således at det maksimale antal bestyrelsesmedlemmer øges fra seks til otte.
  • Ole Andersen blev genvalgt som formand for bestyrelsen.
  • Frédéric Stévenin, Henrik Poulsen, Mark Wilson og Søren Carlsen blev genvalgt til bestyrelsen. Dominique Reiniche blev valgt som nyt bestyrelsesmedlem.
  • PricewaterhouseCoopers, Statsautoriseret Revisionspartnerselskab blev genvalgt som selskabets revisor.
  • Dirigenten blev bemyndiget til at anmelde det vedtagne til Erhvervsstyrelsen og foretage sådanne ændringer og tilføjelser heri, som Erhvervsstyrelsen måtte kræve som betingelse for registrering eller godkendelse.

For yderligere information kontakt venligst:

Ole Andersen, Bestyrelsesformand

Tlf.: +45 4574 7474

Cees de Jong, Adm. Direktør

Tlf.: +45 4574 7474

Anders Mohr Christensen, senior director, Investor Relations

Tlf: +45 4574 7618

Om Chr. Hansen

Chr. Hansen er en global bioscience-virksomhed, som udvikler naturlige ingredienser til fødevare- og kosttilskudsbranchen, den farmaceutiske industri og landbrugssektoren. Vores produkter omfatter kulturer, enzymer, probiotika og naturlige farver, og alle løsninger er baseret på stærke forsknings- og udviklingskompetencer kombineret med betydelige investeringer i teknologi. Omsætningen i regnskabsåret 2012/13 var EUR 738 mio. Virksomheden er markedsførende inden for alle sine divisioner – Cultures & Enzymes, Health & Nutrition og Natural Colors – og har mere end 2.500 engagerede medarbejdere i 30 lande med hovedproduktionssteder i Danmark, Frankrig, USA og Tyskland. Chr. Hansen blev grundlagt i 1874 og er børsnoteret på NASDAQ OMX København. Få yderligere oplysninger på www.chr-hansen.com.

Nr 38 2013 DK.pdf