Flügger ansætter ny administrerende direktør

Bestyrelsen i Flügger har ansat Peter Røpke, 47 år, som administrerende direktør.

Peter Røpke tiltræder snarest muligt. Han kommer fra en stilling som koncerndirektør i Grundfos, hvor han siden 2010 har haft ansvaret for forretnings- og teknologiudvikling. Før Grundfos havde han en lang karriere i Nokia, hvor han sluttede som Senior Vice President med globalt ansvar for udvikling af Nokias mobiltelefoner.

I Peter Røpke får Flügger-koncernen en erfaren og udviklingsorienteret industrileder med god kundeforståelse. Han skal i et tæt samarbejde med CFO Peter Rosén forstærke den positive udvikling, som Flügger-koncernen er inde i. På kort sigt er målet trods behersket vækst i salget at opnå en solid indtjening svarende til 8-10 % EBIT-margin. Dernæst er opgaven at frigøre ressourcer til yderligere vækst og udvikling af koncernen.

I ledelsen af Flügger indgår direktør og hovedaktionær Ulf Schnack. Ledergruppen består desuden af salgsdirektør Claus Bjørn, marketingdirektør Laila Skipper Nordby, supply chain direktør Richard Alm, HR-direktør Thomas Thorsøe samt CFO Peter Rosén.

Med ledelsesteamet på plads, ca. 1600 dygtige medarbejdere og stærke positioner i markederne vil Flügger arbejde for at styrke både lønsomhed og vækst. Med et kendt brand og et veludviklet net af butikker i Norden, Polen og Kina står Flügger som kvalitetsleverandør af malevarer og tapeter til både professionelle malere og private forbrugere.

På bestyrelsens vegne

Stine Bosse

Yderligere information:
Group Communications Manager Louise Sand, tlf. +45 40 64 75 77, e-mail: losa@flugger.com

2013-12-02 Ny CEO.pdf