Ixonos: Arvopaperimarkkinalain 9 livun 5 §:n mukainen liputusilmoitus omistusosuuden muuttumisesta Ixonos Oyj:ssä

Helsinki, Suomi, 2013-12-10 12:02 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Ixonos Oyj          Pörssitiedote          10.12.2013 klo 13:00

Ixonos Oyj (”Ixonos” tai ”Yhtiö”) on 10.12.2013 vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:n mukaisen ilmoituksen yhtiön omistusosuuden muuttumisesta.

Turret Oy Ab ("Turret") on Ixonosin 3.12.2013 päättyneessä merkintäoikeusannissa (”Osakeanti”) merkinnyt 18 797 724 osaketta antamansa merkintäsitoumuksen nojalla ja 2 212 970 osaketta antamansa merkintätakauksen nojalla siten, että Turretin omistusosuus Ixonosissa tämän jälkeen ylittää 25 prosenttia. Turretin omistus Ixonosissa on 10.12.2013 22 719 578 osaketta vastaten noin 29,95 prosenttia Ixonosin osakkeiden kokonais- ja äänimäärästä Osakeannin jälkeen.

Ixonosin osakkeiden kokonaislukumäärä on 75 858 359 osaketta Osakeannin jälkeen. Kukin osake oikeuttaa yhteen ääneen.

Turret oli antanut Osakeantiin liittyvän merkintäsitoumuksen- ja takauksen. Merkintäsitoumuksen- ja takauksen käyttämisen jälkeen Turretin ääniosuus Yhtiössä ei ylittänyt 30 prosenttia Yhtiön osakkeiden äänimäärästä. Finanssivalvonta on myöntänyt 14.11.2013 Turretille arvopaperimarkkinalain 11 luvun 26 §:n perusteella pysyvän poikkeusluvan arvopaperimarkkinalain 11 luvun 19 §:ssä säädetystä pakollisesta julkisesta ostotarjousvelvollisuudesta, jos Turretin omistusosuus Yhtiössä ylittää joko 30 tai 50 prosenttia Ixonos Oyj:n osakkeiden äänimäärästä Turretin Yhtiölle antaman, sen pro rata – omistusosuutta vastaavan merkintäsitoumuksen seurauksena Osakeannin toteuttamisen jälkeen.

IXONOS OYJ

Esa Harju

Lisätietoja antaa:

Ixonos Oyj, Esa Harju, toimitusjohtaja, puh. +358 40 844 33 67 email. esa.harju@ixonos.com

NASDAQ OMX Helsinki Oy

www.ixonos.com