MEDDELELSE#151-UDSÆTTELSE AF KUNDELEVERANCER OG MANGLENDE KOMPONENTER TIL KUNDEORDRER MEDFØRER NEDJUSTERING

Glostrup, 2013-12-20 16:29 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Selskabet har måttet udskyde levering af ordrer til 2014 til en samlet værdi af ca. DKK. 7,0 mio. Baggrunden for dette er henholdsvis opfordringer fra enkelte kunder og forsinkelser fra underleverandører. Herudover medfører den svagere norske kronekurs en negativ omsætningseffekt på ca. DKK. 2,4 mio. i forhold til den budgetterede norske kronekurs primo 2013.

Med baggrund i ovenstående justeres 2013-forventningerne til henholdsvis en omsætning i niveauet DKK. 63,0 til 64,5 mio. og et EBITDA-resultat i niveauet DKK. -4,5 til -3,5 mio.

For så vidt angår de udskudte ordrer, så vil disse leveres i løbet af de fire første måneder af 2014.

For yderligere information kontakt venligst:

Adm. Direktør                                                               Certified Adviser

Henrik Johnsen                                                            Gert Mortensen

Mermaid A/S                                                                Schrøder Partners A/S

Tlf. +45 44 52 92 00                                                     Tlf. +45 23 60 32 88

E-mail: hj@mermaid.dk                                               E-mail: gm@schroderpartners.dk

Mermaid er Skandinaviens førende aktør indenfor digital signage, med kontorer i Danmark, Norge og Sverige. Vi har løsninger i mere end 30 lande. Vi tilbyder en bred vifte af produkter og ydelser til retail, transport og den offentlige sektor. Vores kunder inkluderer 7-Eleven, A-apoteket, Arriva, Click, Comviq, Coop, City-Trafik, DSB, EDC, HI-FI Klubben, Matas, Opto Gruppen, Profil Optik, Silvan, Stark, TDC, Tele2, Telia, TOP-TOY, XL-Bygg og mange andre.

MEDDELELSE#151-Udsættelse af kundeleverancer medfører nedjustering.pdf