Gennemførelse af kapitalnedsættelse og rettet emission

Ishøj, Danmark, 2013-12-30 15:15 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Til NASDAQ OMX Copenhagen og pressen

30. december 2013

Fondsbørsmeddelelse nr. 21-13

Gennemførelse af kapitalnedsættelse og rettet emission

Gennemførelse af kapitalnedsættelse

På bestyrelsesmøde dags dato blev det besluttet at gennemføre generalforsamlingens beslutning af 29. november 2013 om at nedsætte den nominelle størrelse af selskabets aktier fra DKK 100 til DKK 10 ved nedsættelse af Selskabets aktiekapital fra nominelt DKK 317.755.900 til DKK 31.775.590. Kapitalnedsættelsen er nu registreret i Erhvervsstyrelsen. Kapitalnedsættelsen medfører alene en ændring i de udstedte aktiers nominelle størrelse og således ingen ændringer i antallet af udstedte aktier.

Gennemførelse af emission

Som meddelt i selskabsmeddelelse nr. 20-13 blev Selskabets rettede emission på nom. DKK 3.170.000 fuldtegnet. Selskabet har nu modtaget det samlede tegningsbeløb og kapitalforhøjelsen er dags dato blevet registreret i Erhvervsstyrelsen.

Af den samlede kapitalforhøjelse på nom. DKK 3.170.000 er nominelt DKK 1.246.840 tegnet mod kontant indbetaling til kurs 32 (svarende til DKK 32 pr. aktie af nom. DKK 10) og nominelt DKK 1.768.750 er tegnet til kurs 32 mod konvertering af gæld. Herudover er tegnet nye aktier for nominelt DKK 154.410 til kurs 34. I alt 20.441 nye aktier er blevet tegnet af medlemmer af bestyrelsen.

Deltaqs samlede bruttoprovenu fra emissionen udgør DKK 10.174.882, hvoraf DKK 5.660.000 er indbetalt ved konvertering af gæld. Nettoprovenuet udgør ca. DKK 9.000.000.

Aktiekapital efter udbuddet

Som følge af kapitalnedsættelsens og emissionens gennemførelse er Deltaqs aktiekapital herefter ændret til DKK 34.945.590 fordelt på 3.494.559 stk. aktier á nominelt DKK 10, svarende til 3.494.559 stemmer. Bemyndigelsen i vedtægternes § 6.2 er slettet, idet bemyndigelsen er fuldt udnyttet. Opdaterede vedtægter er at finde på Selskabets hjemmeside.

Optagelse til handel og officiel notering

De nye aktier forventes optaget til handel og officiel notering på NASDAQ OMX Copenhagen A/S i fondskoden for eksisterende aktier (ISIN DK0060090181) den 6. januar 2014. De nye aktier er udbudt og optagelsen til handel på NASDAQ OMX Copenhagen finder sted uden offentliggørelse af prospekt, idet udbuddet har været rettet til et begrænset antal investorer og udgør under 10 % af selskabets aktiekapital.

Yderligere oplysninger:

Flemming Lindeløv, bestyrelsesformand, Deltaq a/s