Selskabsmeddelelse

Ændret forventning til resultat for 2013

• Mols-Liniens resultat for 2013 er blevet negativt påvirket af stormen Bodil og af varsling af ny storm, som påvirkede udrejsetrafikken i dagene op til jul. En i øvrigt god juletrafik kan desværre ikke opveje disse forhold.

• Mols-Linien forventer derfor et resultat for 2013 på minus 34-36 MDKK. I selskabsmeddelelsen af 5. november 2013, hvor vigtigheden af en god juletrafik også blev understreget, var forventningen på niveauet minus 20 MDKK, om end med øget usikkerhed.

• Aarhus-Odden og Ebeltoft-Odden - trafiktal

2013                        2012                      Ændring

Antal                       Antal                         Procent

Personbiler                    938.465                   751.635                               24,9

Biler pr. afgang                     146                          119                               22,6

Passagerer                 2.463.081                2.038.408                               22,6

2014

• Den nye rute 21 fra Holbækmotorvejen til nord for Vig har forbedret tilkørslen markant til Mols-Liniens færger, og kunderne har taget særdeles godt imod de væsentligt forbedrede til- og frakørselsforhold til Mols-Liniens færger i Odden Færgehavn, hvilket er med til at underbygge rederiets forventninger til resultatet for 2014.

• Rederiet har gennemført en omlægning af sin tonnage, således at man nu har to topmoderne superfærger med stor kapacitet og komfort, der kan transportere biler, busser og lastbiler mellem øst og vest. Både i 2012 og 2013 har der været store omstillinger for at få disse nye, effektive og driftsøkonomiske færger i drift.

• I 2013 steg antallet af biler på Mols-Linien med ca. 25%, og i 4. kvartal 2013 startede en ny fragtrute mellem Aarhus og Odden om aftenen.

• De omstillinger, rederiet har været igennem, den forbedrede infrastruktur på Sjælland og de markante stigninger i antallet af biler underbygger, at rederiet vil nå sit mål om et positiv resultat i 2014, beklageligvis 1 år efter den oprindelige plan.

• Rederiets bankforbindelse har stillet de nødvendige kreditfaciliteter til rådighed, således at kapitalberedskabet for den fortsatte drift er tilstrækkeligt.

Henvendelse vedrørende denne selskabsmeddelelse kan rettes til:

Bestyrelsesformand Frantz Palludan, tlf.: 3311 4545 / 4030 0081 eller adm. direktør Søren Jespersen, tlf.: 8952 5201.

Mols-Linien A/S

Frantz Palludan                           Søren Jespersen