Oxford Immunotec kondigt voorlopige cijfers aan voor het vierde kwartaal en het boekjaar 2013 en start de verstrekking van prognoses voor het boekjaar 2014

-- De voorlopige omzet van het vierde kwartaal ligt tussen $ 10,1 en $ 10,5 miljoen, een stijging van 91% à 99% tegenover vorig jaar -- De voorlopige omzet van 2013 ligt tussen $ 38,6 en $39,0 miljoen, een stijging van 87% à 89% tegenover 2012 -- De omzet zou in 2014 tussen $ 47 en $ 50 miljoen moeten liggen

OXFORD, Verenigd Koninkrijk en MARLBOROUGH, Mass., 2014-01-14 00:14 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- In de aanloop naar zijn presentatie op de JP Morgan Healthcare Conference in San Francisco kondigde Oxford Immunotec Global PLC (Nasdaq: OXFD) deze ochtend aan dat, op basis van de voorlopige niet-gecontroleerde financiële cijfers, de Vennootschap een totale omzet voor het vierde kwartaal van 2013 tussen $ 10,1 en $ 10,5 miljoen verwacht. Voor het hele boekjaar 2013 verwacht de Vennootschap een totale omzet van $ 38,6 à $39,0 miljoen. Deze voorlopige resultaten gelden onder voorbehoud van de accountantscontrole en andere financiële en boekhoudkundige procedures van de Vennootschap.

"Wij zijn opgetogen over onze omzet in het vierde kwartaal, die onze verwachten overtreft ondanks de seizoensfactoren die in onze sector de resultaten kunnen beïnvloeden", stelt Dr. Peter Wrighton-Smith, Chief Executive Officer van Oxford Immunotec. "Wij kijken er dan ook naar uit om in te spelen op de kansen om ons bedrijf verder te doen groeien in 2014."

Vooruitzichten van het bedrijf in 2014

Voor het op 31 december 2014 afgesloten boekjaar verwacht Oxford Immunotec dat de omzet over het hele jaar zal uitkomen op $ 47 à $ 50 miljoen.

Komende webcasts en conferentiegesprekken

Oxford Immunotec zal op donderdag 16 januari 2014 een presentatie geven op de JP Morgan Healthcare Conference in San Francisco, CA om 12.30 u Pacific Time. Er zal een live webcast van de presentatie beschikbaar zijn op de pagina voor beleggersrelaties op www.oxfordimmunotec.com. Na de live webcast zal de presentatie nog 90 dagen beschikbaar blijven op de website.

De Vennootschap zal de volledige financiële en bedrijfsresultaten van zijn vierde kwartaal en het hele op 31 december 2013 afgesloten boekjaar bekendmaken vóór de opening van de markten op 4 maart 2014. De Vennootschap zal op die datum om 8.00 u Eastern Time een conferentiegesprek beleggen om de resultaten te bespreken.

BERICHT AAN DE REDACTIE

Oxford Immunotec Global PLC

Oxford Immunotec Global PLC is een onderneming die wereldwijd actief is in commerciële diagnostiek en die zich inzet om de patiëntenzorg te verbeteren door het leveren van geavanceerde, innovatieve tests op het gebied van immunologie. Het eigen T-SPOT-technologieplatform meet de reacties van specifieke immuuncellen, de T-cellen, om informatie te bieden voor de diagnose, prognose en opvolging van patiënten met immunologische ziekten. T-cellen vormen een centraal onderdeel van het immuunsysteem van het menselijk lichaam en zijn betrokken bij de regulering en de progressie van talloze medische aandoeningen, waaronder bepaalde soorten besmettelijke ziekten, vormen van kanker en auto-immuunziekten. Het belangrijkste product van de Vennootschap, dat ontwikkeld is met het T-SPOT-technologieplatform, is de T-SPOT.TB-test, die wordt gebruikt voor het opsporen van een latente tuberculose-infectie. De T-SPOT.TB-test is goedgekeurd voor de verkoop in meer dan 50 landen, waaronder de Verenigde Staten, waar het een pre-market-goedkeuring kreeg van de Food and Drug Administration, Europa, waar het een CE-markering ontving, alsook Japan en China. Het hoofdkantoor van de onderneming is gevestigd bij Oxford, VK en in Marlborough, MA., VS.

U vindt meer informatie op www.oxfordimmunotec.com.

T-SPOT en het Oxford Immunotec-logo zijn handelsmerken van Oxford Immunotec Ltd.

Toekomstgerichte verklaringen

Dit bericht bevat toekomstgerichte verklaringen, inclusief verklaringen inzake de verwachtingen met betrekking tot de resultaten op basis van voorlopige, niet-gecontroleerde gegevens en de toekomstige omzet. Deze toekomstgerichte verklaringen zijn onderworpen aan risico's en onzekerheden die kunnen leiden tot een wezenlijk verschil met de werkelijke resultaten. Deze risico's en onzekerheden omvatten, onder andere, ons vermogen om de verkoop van onze T-SPOT.TB test met succes voort te zetten, beslissingen van toezichtautoriteiten, de marktaanvaarding door ziekenhuizen en andere gezondheidszorginstellingen, laboratoria, artsen, patiënten en derde betalers, de aanhoudende vraag naar diagnoseproducten voor tuberculose, en de concurrentie, naast ons vermogen om onze verkoop en distributienetwerken voldoende snel en met succes uit te breiden, en de andere factoren die worden beschreven in het deel ‘Risk Factors’ (‘Risicofactoren’) in onze aangifte bij de Securities and Exchange Commission. De verwachtingen inzake de voorlopige financiële gegevens in dit bericht worden ook verstrekt onder voorbehoud van onze accountantscontrole en andere financiële en boekhoudkundige procedures, en de voorlopige resultaten kunnen afwijken van de werkelijke resultaten die wij publiceren na het afwerken van deze procedures. Bij het beoordelen van ons bedrijf en onze effecten dienen de beleggers terdege rekening te houden met deze risico's en onzekerheden.

De toekomstgerichte verklaringen zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen en veronderstellingen en de momenteel beschikbare gegevens, zij vormen noch een voorspelling noch een garantie voor toekomstige gebeurtenissen of prestaties. U mag geen overdreven vertrouwen stellen in toekomstgerichte verklaringen, die enkel gelden op de datum van deze presentatie. Wij verbinden ons er niet toe toekomstgerichte verklaringen achteraf bij te werken of te herzien in geval van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of anders, tenzij verplicht door de toepasselijke wet.

CONTACTEN:
         Voor vragen van de media:
         Caroline Crawley
         Oxford Immunotec
         ccrawley@oxfordimmunotec.com

Voor vragen van beleggers:
         Rick Altieri
         Chief Financial Officer,