Tehokkuutta prosessien analysointiin ja kehittämiseen QPR ProcessAnalyzer 2014.1 avulla

Prosessikehitysohjelmistojen ja palveluiden tarjoaja QPR Software julkistaa tänään uuden version prosessien automaattiseen kuvaamiseen ja analysointiin kehitetystä QPR ProcessAnalyzer -ohjelmistosta. QPR ProcessAnalyzer 2014.1 tuo uutta tehokkuutta prosessien analysointiin integroidulla datahaulla. Yleisimpien IT-järjestelmien lisäksi dataa voidaan tuoda nyt myös suoraan yritysten käytössä olevista tietokannoista. Automatisoidut ilmoitukset sähköpostitse sekä prosessivirtojen animointi puolestaan nostavat prosessien suorituskyvyn valvonnan ja visualisoinnin aivan uudelle tasolle.

QPR ProcessAnalyzer 2014.1 helpottaa oleellisen datan tuomista lähdejärjestelmistä prosessien mallintamista ja analysointia varten. Ohjelmisto sisältää ETL (Extract, Transform, Load) toiminnallisuudet, jolloin erillistä työkalua ei tarvita datan käsittelyyn. Näin normaalisti työläs datan siirto voidaan automatisoida.  Tämä mahdollistaa entistä suurempia liiketoimintahyötyjä, kun operatiivista johtoa voidaan tukea liiketoimintakriittisten prosessien jatkuvalla analysoinnilla ja parantamisella. Ei vain yksittäisten projektien pohjalta.

“Prosessien analysointi on melko suoraviivaista. Sen sijaan datan hankinta on usein ollut työlästä. Auttaaksemme asiakkaitamme, olemme kohdentaneet huomiomme datan haun helpottamiseen. Ohjelmisto mahdollistaa nyt automatisoidun datan tuonnin, tukien jatkuvaa prosessien parantamista ja monitorointia. QPR ProcessAnalyzer käsittää Salesforce-, SAP- ja ODBC- rajapinnat, jolloin data voidaan hakea suoraan kyseisistä järjestelmistä ja tietokannoista. Tämän ansiosta voimme mahdollistaa todellisen yritystason prosessikehityksen, kun lähteenä voi olla mikä tahansa järjestelmä ja kohteena mikä tahansa prosessi ”, kommentoi QPR:n Suomen liiketoiminnoista vastaava johtaja Matti Erkheikki.

Kokonaisvaltaista  datan louhintaa

Nyt julkaistu versio 2014.1 käsittää SAPiin räätälöidyn rajapinnan ja tukee tietokantojen ODBC-rajapintaa (Open DataBase Connectivity). Näin QPR ProcessAnalyzer mahdollistaa jatkuvan datalouhinnan suoraan SAPista ja tarjoaa universaalin datahakurajapinnan ODBC-standardia tukeviin tietokantoihin. ODBC-tuki mahdollistaa datan haun suoraan tietokannasta samaa rajapintaa ja teknologiaa käyttäen, jolloin ei enää tarvitse tehdä räätälöityjä lähdejärjestelmäkohtaisia rajapintoja.

Kommunikointi ja prosessin visualisointi

QPR ProcessAnalyzer mahdollistaa nyt myös automatisoidut sähköposti-ilmoitukset. Tämä antaa operatiiviselle johdolle mahdollisuuden pitää prosessit hallinnassaan ja reagoida proaktiivisesti muutoksiin ja häiriöihin. Ilmoituksia voidaan lähettää esimerkiksi, kun prosessin tehokkuus laskee alle halutun rajan. Ilmoitukset voidaan lähettää myös loppuasiakkaille, kun halutaan pitää heidät ajan tasalla esimerkiksi tilauksen edistymisestä. Lisäksi animaatiotoiminto parantaa kommunikaatiota organisaatiolle ja sidosryhmille, kun prosessin kulku ja pullonkaulat voidaan näyttää selkeästi ja havainnollisesti.

QPR ProcessAnalyzer muodostaa liiketoimintajärjestelmissä, kuten SAP-toiminnanohjausjärjestelmässä, olevan datan pohjalta tarkan prosessikaavion ja tuottaa yksityiskohtaista tietoa prosessien toimivuudesta prosessien analysointia, kehittämistä ja monitorointia varten. Järjestelmistä saatu faktapohjainen ja syväluotaava analyysi ohjaa tekemään oikeita päätöksiä prosessien tehostamiseksi

QPR Software – Quality. Processes. Results.

QPR Software Oyj auttaa asiakkaitaan tulemaan ketteriksi ja tehokkaiksi toiminnassaan. Tarjoamme ohjelmistoja ja asiantuntijapalveluja kokonaisarkkitehtuurin kehittämisessä, prosessien mallintamisessa ja analysoinnissa sekä suorituskyvyn mittaamisessa. Yhtiöllä on yli 1 500 yksityisen ja julkisen sektorin asiakasta ympäri maailman yli 50 maassa. QPR:n osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.qpr.fi

Lisätietoja antaa:

QPR Software Oyj