Mangold Bokslutskommuniké för perioden 2013-01-01 - 2013-12-31

Resultat per aktie -2,29 (3,52) kr
Eget kapital per aktie 107,41 (108,50) kr
Tillgångar under förvaltning 1 739,7 (2 711,2) mkr

Kommentarer från Verkställande Direktören:
Intäkterna har ökat jämfört med föregående år, såväl för kvartalet som för helåret. Den underliggande verksamheten har utvecklats väl och efterfrågan på Mangolds tjänster har varit god. Samtliga affärområden har vid utgången av året ett bra affärsläge och upplever ett gott marknadsklimat med full beläggning. Antalet depåer växte under året till 3 832 st, med rekord i antal öppnade depåer under årets sista månader.

Trots den positiva utvecklingen av verksamheten under årets så har avslutningen av 2013 hamnat i skuggan av Finansinspektionens beslut att tilldela Mangold en bot om 6 miljoner kronor.

Vi har en fortsatt stark finansiell ställning. Detta är en god grund för fortsatt expansion trots nya kapitaltäckningsregler som kommer att gälla från och med 2014.

Kommande rapporttillfällen:
Delårsrapport Kvartal 1: 17 april 2014
Delårsrapport Kvartal 2: 17 juli 2014
Delårsrapport Kvartal 3: 16 oktober 2014

Styrelsen planerar bolagsstämman till den 9 april, beslut rörande utdelning till aktieägarna kommer att tas på bolagsstämman. Årsredovisningen beräknas bli publicerad den 14 mars.

Rapporten i sin helhet bifogas.

Stockholm den 31 januari 2014

Per Åhlgren
Styrelseordförande

Marcus Hamberg