Turvatiimi ja Insta DefSec perustavat hälytyskeskus- ja valvomopalveluja tarjoavan yhteisyrityksen

Turvatiimi Oyj                              Pörssitiedote 3.2.2014 klo 12.00

Turvapalveluyritys Turvatiimi Oyj ja teknologiayhtiö Insta DefSec Oy ovat sopineet kaupallisia hälytyskeskuspalveluja tarjoavan yhteisyrityksen perustamisesta Suomeen. Perustetun yrityksen nimeksi on rekisteröity Responda 113 Oy, ja yritys tulee toimimaan nimellä Hälytyskeskus 113.

Yhteisyritys tarjoaa ympärivuorokautisia valvomo-, kuvavalvonta-, hälytys- ja johtokeskuspalveluja sekä yksityisen että julkisen sektorin toimijoille. Hälytyskeskus 113:n vaiheittain käyttöön ottama teknologia perustuu Insta DefSecin tuottamaan Insta Response -hälytyskeskustuotteeseen.

- Insta DefSec:llä on pitkä kokemus kriittisten tietojärjestelmien rakentamisesta hälytys- ja johtokeskuksiin. Uudessa Hälytyskeskus 113:ssa hyödynnetään uusinta teknologiaamme, joka mahdollistaa laadukkaiden, asiakkaille yksilöityjen hälytys- ja johtokeskuspalveluiden tuottamisen. Insta Response -tuoteperheen avulla pystymme valvomaan monenlaisia hälytys- ja valvontakohteita sekä johtamaan erilaisia kentällä toimivia yksiköitä, tarvittaessa vaikka globaalisti. Palvelukokonaisuuteen voidaan sisällyttää tulevaisuudessa myös kohteen kyber-valvontaa, toteaa Insta DefSecin varatoimitusjohtaja Timo Hammar.

Yhteisyrityksen perustaminen on osa Turvatiimin kasvustrategiaa, jonka mukaan yhtiö investoi 24/7-asiakaspalvelukeskukseen ja turvatekniikan parempaan hyödyntämiseen yrityksen palveluissa. Turvatiimin investointi Hälytyskeskus 113:een arvioidaan olevan noin 1,0 miljonaa euroa. Hälytyskeskus 113 on Turvatiimille yksi merkittävimmistä investoinneista ja liiketoiminnan kehittämishankkeista kuluvan vuoden aikana.

- Hälytyskeskus 113 uudistaa yrityksille ja julkiselle sektorille tarjottavat hälytyskeskuspalvelut Suomessa. Markkinoiden edistyneimmän teknologian ansiosta yhtiö tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden hankkia valvonta- ja hälytyskeskupalveluja aiempaa kustannustehokkaammin ja laaja-alaisemmin. Yhtiö tarjoaa asiakkailleen mm. kustannustehokkaan mahdollisuuden keskittää kaikki valvontapalvelut jatkossa yhteen paikkaan. Asiakkaat voivat myös eriyttää hälytyskeskus- ja vartiointipalveluiden hankinnan, jolloin Hälytyskeskus 113:n tuottamien globaalien hälytyskeskuspalveluiden rinnalla asiakas voi alueellisesti kilpailuttaa vartiointipalvelut laadukkaimman, kustannustehokkaimman ja vaste-ajoiltaan nopeimman palvelun turvaamiseksi, toteaa Turvatiimin toimitusjohtaja Juha Murtopuro.

Omistajistaan erillään toimiva itsenäinen yhteisyritys aloittaa toimintansa vuoden 2014 ensimmäisen vuosipuoliskon aikana. Responda 113 Oy:llä on vartiointiliikelupa sekä FK:n hyväksyntä toimia hälytyskeskuksena. Toiminta täyttää sekä aikaisemman CEA4036 standardin että uuden SFS-EN 50518 standardoinnin vaatimukset. Responda 113 Oy:n hälytyskeskustoiminnalle on myönnetty ISO 9001 ja ISO14001 -sertifikaatit.

Lisätietoja:

Timo Hammar,varatoimitusjohtaja, Insta DefSec Oy, timo.hammar@insta.fi, puh.0207 717 710

Juha Murtopuro, toimitusjohtaja, Turvatiimi Oyj, juha.murtopuro@turvatiimi.fi, puh. 0207 363 201

Turvatiimi Oyj

Turvatiimi-konserni on suomalainen valtakunnallinen palvelualan yritys, joka tarjoaa turvallisuus- ja vartiointialan palveluita ja turvateknologiaa Turvatiimin brändin alla Suomessa ja Virossa, vähittäiskaupan palveluita, hoivapalveluita ja asiakaspalvelukokonaisuuksia Palvelutiimin brändin alla Suomessa sekä 24/7 valvomo-, kuvavalvonta-, hälytys- ja johtokeskuspalveluja kustannustehokkaasti Hälytyskeskus 113:n kautta globaalisti. Toimintamme periaatteita ovat asiakaslähtöisyys, joustavuus, tuloksellisuus ja innovatiivisuus. Vuonna 2012 Turvatiimin liikevaihto oli 38,1 miljoonaa euroa ja työllistimme 1 100 henkilöä. Turvatiimi Oyj:n osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.turvatiimi.fi www.palvelutiimi.fi  www.113.fi

Insta DefSec Oy

Insta DefSec Oy kehittää asiakkailleen turvallisuuskriittisiä tietojärjestelmiä. Rakennamme turvallisempaa yhteiskuntaa tietoturvan, siviili- ja viranomaistoiminnan sekä puolustuksen alueilla. Palveluksessamme työskentelee 250 ammattilaista, joiden huippuosaamisen varaan rakentuu asemamme useiden turvallisuus- ja puolustusteknologiaratkaisuiden markkinajohtajana Suomessa. Siviili- ja viranomaisliiketoimintamme kantavana ajatuksena ei ole ainoastaan teknologian parantaminen, vaan myös asiakkaamme prosessien tehostaminen. Ratkaisujemme tavoitteena on säästää aikaa ja rahaa sekä ennen kaikkea tehostaa yhteiskunnan turvallisuutta. Vahvin esimerkki osaamisestamme viranomaissektorilla on Suomen uusi hätäkeskustietojärjestelmä, ERICA, joka otetaan käyttöön vuonna 2015. Insta DefSec kuuluu suomalaiseen Insta konserniin. www.insta.fi