FLSmidth vinder stor cementordre i Indonesien

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 04-2014, 17. februar 2014.

FLSmidth har modtaget en ordre til en værdi af cirka DKK 310 mio. fra den indonesiske cementproducent PT Semen Gresik på en helt ny cementfabrik med en kapacitet på 8.000 tons i døgnet. Den nye fabrik skal placeres lige uden for byen Rembang i den nordøstlige del af det centrale Java i Indonesien.

Ordren omfatter udstyr til størstedelen af produktionslinien, herunder en råmølle, kulmølle, forvarmer, ovn, brænder, klinkerkøler og siloudstyr samt et komplet kontrolsystem til hele fabrikken.

Den nye cementfabrik bliver PT Semen Gresiks femte produktionslinie. PT Semen Gresik er en velkendt kunde hos FLSmidth, som har leveret selskabets fire andre produktionslinier, der er placerede i Tuban, Java.

PT Semen Gresik indgår i PT Semen Indonesia-koncernen, som i dag er Indonesiens største cementproducent med en samlet årsproduktion på ca. 30 millioner tons cement.

"Dette er den anden ordre til FLSmidth fra PT Semen Indonesia-koncernen inden for to måneder, og vi glæder os over at kunne videreføre vores mangeårige gode samarbejde med koncernen. Et nært samarbejde der begyndte i 1910 med opstarten af PT Semen Padangs første produktionslinie, og som har resulteret i, at det meste af udstyret på PT Semen Indonesia-koncernens cementfabrikker i Indonesien er leveret af FLSmidth," udtaler direktør for Cement-divisionen Per Mejnert Kristensen.

Ordren indtægtsføres af Cement-divisionen og vil bidrage positivt til FLSmidths indtjening indtil udgangen af 2015.

------------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til direktør for Cement-divisionen Per Mejnert Kristensen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. +45 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications & Investor Relations