HCS Holding utser Aniruddha Kulkarni till ordinarie verkställande direktör

Luleå, 2014-02-26 10:12 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Header Compression Sweden Holding AB (publ)

HCS Holdings styrelse har utsett bolagets tillförordnade VD Aniruddha Kulkarni till koncernchef och ordinarie verkställande direktör i moderbolaget HCS Holding AB (publ) och i dotterbolaget Effnet AB från och med den 26 februari 2014.

Styrelseordförande Hans Runesten kommenterar: ”Aniruddha Kulkarni började på Effnet AB 2001 som ingenjör inom Forsknings- och Utvecklingsavdelningen och arbetade sedan i olika befattningar som bl a produktchef och chef för utvecklingsavdelningen. Han har under senare år varit instrumentell i såväl utarbetandet av våra marknadsstrategier som i den framgångsrika uppbyggnaden av vår kontraktsstock. Aniruddha tillträdde uppdraget som tillförordnad VD i november 2013 och styrelsen är mycket glad över att nu kunna bekräfta Aniruddha som ordinarie VD.”

Aniruddha Kulkarni kommenterar: "Jag är stolt över att ha styrelsens förtroende att leda företaget. Det är väldigt roligt och stimulerande att arbeta med vårt kompetenta team, kunder i hela världen och teknologi samt en marknad som utvecklas och ändras i hög fart. Vi fortsätter enligt lagd strategi att bygga vidare på vår portfölj av kontrakt med återkommande intäkter. Det ger oss en stark bas att ta bolaget vidare. Vi undersöker nu nya möjligheter inom närliggande områden såsom Internet of Things och M2M och fortsätter att förstärka vår utvecklingskapacitet."

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Hans Runesten, Styrelseordförande, HCS Holding,
Tel: 070 280 26 26, hans.runesten@effnet.com.

Aniruddha Kulkarni, Koncernchef i HCS Holding och VD i Effnet AB,
Tel: 0920 609 18, aniruddha.kulkarni@effnet.com.

Om Header Compression Sweden Holding AB (publ)

Header Compression Sweden Holding AB (publ) handlas på NASDAQ OMX  First North (symbol HCSH). Certified Adviser är Remium Nordic AB (www.remium.com). Header Compression Sweden Holding AB (publ) är moderbolag i en koncern med verksamhet inom avancerad digital kommunikation. Koncernen har för närvarande dotterbolaget Effnet AB.  För mer information om Header Compression Sweden Holding AB, besök www.hcholding.se.

Effnet AB

Effnet AB utvecklar och säljer programvarufamiljen Effnet Header Compression som ökar effektiviteten, hastigheten och tillförlitligheten i IP-trafik i mobila, fasta och satellitbaserade nätverk. För vidare information om Effnet AB, besök www.effnet.com.