RAMIRENT - MORE THAN MACHINES

Lehdistötiedote Ramirent Oyj 28.2.2014 klo 11.00

Vantaa, 2014-02-28 10:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Ramirent asemoi brändinsä uudelleen. Uudelleenasemointi tukee Ramirentin tavoitetta olla edistyksellisin asiantuntijavetoinen vuokrausratkaisujen tarjoaja Euroopassa. Muutosprosessin ytimessä on uusi brändilupaus: Ramirent on enemmän kuin koneita – More than Machines. Lupaus korostaa Ramirentin kykyä luoda proaktiivisesti lisäarvoa asiakkaille yhdistämällä korkealaatuiset koneet ja laitteet palveluihin ja asiantuntijuuteen.

Kuudenkymmenen vuoden kokemus ja vahva kulttuuri ovat perusta, jolle Ramirent rakentaa kasvuaan vuokrausliiketoimintaa eteenpäin vievänä asiantuntijayrityksenä. Ramirentin työntekijöillä on tässä tehtävässä avainrooli.

”Työntekijämme ovat Ramirentin tärkein ”kone”. Heidän osaamisensa ja yhteisen kokemuksensa avulla voimme tarjota kestäviä vuokrausratkaisuja, jotka parantavat asiakkaidemme liiketoiminnan tehokkuutta ja tarjoavat hyödyntämismahdollisuuksia koko yhteiskunnalle”, sanoo Magnus Rosén, Ramirentin konsernijohtaja.

Konevuokrauksen toimiala kehittyy tällä hetkellä nopeasti uuden teknologian sekä palveltavien liiketoiminta-alueiden määrän kasvun myötä. Asiakkaisiin kuuluu toimijoita rakentamisesta ja teollisuudesta viranomaisiin ja kotitalouksiin. Ramirent tuntee koneet ja laitteet, eri teollisuuden toimialoja sekä ymmärtää asiakkaiden tarpeita. Jatkossa osaamisen merkitys korostuu entisestään. Jakamalla kokemustaan ja osaamistaan Ramirent haluaa ohjata konevuokrausliiketoimintaa yhä vastuullisemmaksi toimialaksi.

Magnus Rosén huomauttaa, että vaikka Ramirentin sini-keltainen identiteetti tunnetaan toimintamaissa, ei silti aina välttämättä ymmärretä, mitä kaikkea Ramirent tarjoaa. Siksi Ramirent haluaa nyt hyödyntää brändin koko potentiaalin.

"Brändin uudelleenasemointi kertoo Ramirentin olevan muutoksessa. Parannamme tarjontaamme jatkuvasti tarjoamalla parempia koneita, laitteita ja palveluita sekä jakamalla osaamistamme. Niin asiakkaamme, henkilökuntamme kuin paikallisyhteisöt, joissa toimimme hyötyvät tästä”, Magnus Rosén lopettaa.

LISÄTIETOJA
Franciska Janzon, SVP, markkinointi, viestintä ja IR 020 750 2859, franciska.janzon@ramirent.com

Ramirent on johtava konevuokrauskonserni, joka yksinkertaistaa asiakkaittensa liiketoimintoja toimittamalla dynaamisia vuokrausratkaisuja. Palvelemme laajaa asiakaskuntaa kuten rakennus- ja prosessiteollisuutta, telakoita, julkista sektoria ja kotitalouksia. Vuonna 2013 konsernin liikevaihto oli 647 miljoonaa euroa. Konsernilla on 2 600 työntekijää 304 toimipaikassa 10 maassa Pohjoismaissa ja Keski- ja Itä-Euroopassa. Ramirent on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

JAKELU: NASDAQ OMX Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.ramirent.com