Nørresundby Banks salg af aktier i Nets

Nikolaj Plads 8

Selskabsmeddelelse nr. 9

Nørresundby Banks salg af aktier i Nets

Advent International, ATP og Bain Capital har i dag, jf. udsendt pressemeddelelse, underskrevet en aftale om at overtage samtlige aktier i Nets fra de nuværende aktionærer, som består af en gruppe på 186 pengeinstitutter primært i Danmark og Norge. Aktierne overtages for et samlet beløb på 17,0 mia. kr., svarende til en pris på 92,37 kr. pr. aktie. Hertil kommer, at aktionærerne vil modtage ud­bytte for 2013 svarende til 498 mio. kr. eller 2,70 kr. pr. aktie.

Nets bestyrelse har enstemmigt anbefalet aktionærerne at acceptere tilbuddet, og aktionærer, der repræsenterer mere end 90 % af aktiekapitalen og stemmeretten, har underskrevet et uigenkaldeligt tilsagn om at sælge aktierne, herunder Nørresundby Bank. Transaktionen skal godkendes/bekræftes af myn­dig­hederne og forventes gennemført i 2. kvartal 2014.

Nørresundby Bank opgør i henhold til regnskabsreglerne Nets-aktierne til dagsværdi. Salgsaftalen betyder, at der i regnskabet for 1. kvartal 2014 vil blive indtægtsført en kursavance på 8,2 mio. kr. Derudover vil Nørresundby Bank modtage kr. 676.000 før skat i udbytte.

Nærværende meddelelse giver ikke anledning til ændringer af de tidligere udmeldte forventninger om bankens primære resultat (før kursreguleringer og nedskrivninger på udlån m.v.) for 2014 på 150 – 170 mio. kr.

For uddybende kommentarer henvises til undertegnede på telefon 98 70 33 33.

Andreas Rasmussen                           Finn Øst Andersson

Bankdirektør                                        Bankdirektør