Jutlander Banks salg af aktier i Nets Holding A/S

Advent International, ATP og Bain Capital har d.d.,  jf. udsendt pressemeddelelse, underskrevet en aftale om at overtage samtlige aktier i Nets fra de nuværende aktionærer, som består af en gruppe på 186 pengeinstitutter primært i Danmark og Norge. Aktierne overtages for et samlet beløb på 17,0 mia. kr., svarende til en pris på 92,37 kr. pr. aktie. Hertil kommer, at aktionærerne vil modtage ud­bytte for 2013 svarende til 498 mio. kr. eller 2,70 kr. pr. aktie.

Nets bestyrelse har enstemmigt anbefalet aktionærerne at acceptere tilbuddet og aktionærer, der repræsenterer mere end 90 % af aktiekapitalen og stemmeretten, har underskrevet et uigenkaldeligt tilsagn om at sælge aktierne, herunder Jutlander Bank A/S. Transaktionen skal godkendes/bekræftes af myn­dig­hederne og forventes gennemført i 2. kvartal 2014.

Jutlander Bank opgør i henhold til regnskabsreglerne Nets-aktierne til dagsværdi. Salgsaftalen betyder, at der i regnskabet for første kvartal 2014 vil blive indtægtsført en kursavance på 20,7 mio. kr. Derudover vil Jutlander Bank modtage 1,7 mio. kr. i udbytte.

Nærværende meddelelse giver ikke anledning til ændringer af de tidligere udmeldte forventninger om bankens primære indtjening (før kursreguleringer og nedskrivninger på udlån mv.) for 2014 på 230-250 mio. kr.

Henvendelser vedrørende denne meddelelse kan rettes til undertegnede på telefon 9862 1700.

Jutlander Bank A/S

Poul Damgaard                                    Per Sønderup