Travelmarket A/S – Årsregnskab 2013 (perioden 1.7.2013 – 31.12.2013)

NASDAQ OMX First North meddelelse nr. 91

Vejle, 1. April 2014, 2014-04-01 13:16 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Udvikling i aktiviteter og økonomiske forhold

Ændret regnskabspraksis

Nedenstående hovedtal skal ses i relation til ændret regnskabspraksis og regnskabsperiode, jf. First North meddelelse nr. 89. Regnskabsperioden er ændret fra juli-juni til at følge kalenderåret. Indeværende regnskabsperiode omfatter derfor kun 6 måneders perioden juli-december 2013. Ændringen sker da selskabet ønsker at regnskabsåret skal følge kalenderåret frem for regnskabsafslutning per 30. juni, som er midt i højsæsonen for brugernes rejsesøgninger på nettet, og dermed kan have stor indvirkning på regnskabsårets resultat.

Selskabet har samtidig besluttet, at årsrapporten fremover aflægges efter reglerne i Årsregnskabsloven, hvor årsrapporten tidligere blev aflagt efter IFRS. Herudover er det besluttet at skifte regnskabsprincip for så vidt angår udviklingsomkostninger, således at disse fremover udgiftsføres i takt med afholdelse af omkostningen.

Omsætning

Koncernen har realiseret en omsætning for 2013 (6 mdr.) på t.kr. 9.777, hvilket er som forventet. Den realiserede omsætning skal ses i sammenhæng med, at koncernens omsætning er relativt lavere i perioden juni-december set i forhold til januar-juni. Som følge af den resultatmæssige påvirkning af den ændrede regnskabspraksis og regnskabsperiode finder ledelsen årets resultat for acceptabelt.

Likviditet og pengestrøm

Bankbeholdningen udgør per 31.12.2013 t.kr. 2.420. Travelmarket har leasingydelser for t.kr. 764, som forfalder inden for det kommende år, hvorfor den likvide beholdning udgør t.kr. 1.656 ultimo 2013. Til sammenligning var bankbeholdningen per 31.12.2012 t.kr. 2.530. Travelmarket har i regnskabsperiodens forløb, i henhold til den langsigtede målsætning, udbetalt udbytte til aktionærerne på t.kr. 800. Dette taget i betragtning er udviklingen i koncernens likviditet tilfredsstillende.

Periodetal (t.kr.) 1.7.13 -31.12.13 1.7.12 -30.6.13*

Nettofortjeneste pr. aktie efter udvanding -0,55 0,14
Aktiekurs ultimo perioden 6,30 5,75
Markedsværdi (t.kr.) 16.803 15.336

* Hovedtallene for regnskabsperioden 1.7.12-30.6.13 er ikke sammenlignelige med First North meddelelse nr. 84, som følge af ændret regnskabspraksis

Årets resultat foreslås overført til næste regnskabsår.

Der henvises i øvrigt til årsregnskabet for en nærmere belysning af udviklingen i selskabets indtjening og økonomiske stilling. Årsregnskabet 2013 kan downloades på www.investor.travelmarketinteractive.dk.

Udvikling i selskabets forretning

I relation til koncernens langsigtede målsætning, har der i perioden været investeret i udvikling af selskabets forskellige rejsesøgemaskiner, og der arbejdes fremadrettet efter en målsætning om at kunne præsentere tilbud og informationer langt mere målrettet til den enkelte bruger på tværs af forskellige rejseprodukter. Derfor er der iværksat en række udviklingstiltag, så der ud fra interesse og behov skræddersyes tilbud og priser, som skal medvirke til at engagere og fastholde brugeren hos Travelmarket.

I december 2013 lancerede Travelmarket e-bogen ”Sådan finder du billigere rejser, ” som er downloadet mere end 10.000 gange. E-bogen vil løbende blive opdateret med nyt indhold og bliver i april 2014 lanceret på norsk og svensk. Initiativet med e-bogen er første tiltag i en række af nye tiltag med blog, video, destinationsbeskrivelser m.v., som skal engagere brugeren hos Travelmarket.

Netværket af partnere er blevet styrket, og en lang række selskaber samarbejder med Travelmarket om integration af rejsesøgemaskiner samt promovering af tilbud fundet via rejsesøgemaskinen travelmarket.dk

Der er udviklet mobil webside til selskabets kunder i webbureauet Travelmarket Interactive, og en lang række kunder har ønsket at tilkøbe dette produkt, da flere og flere brugere inspireres til rejsen via mobiltelefonen. Fokus er fortsat afgrænset til kunder i Skandinavien.

Forventninger til fremtiden

Travelmarket investerer i løbet af 2014 i nye tiltag med personalisering af rejseinformationer målrettet den enkelte brugers ønsker. Samtidig vil der ske en fortsat udvikling af selskabets rejsesøgemaskiner. På trods af de øgede investeringer, forventes en positiv pengestrøm og et overskud for regnskabsåret 2014.

Øvrige oplysninger

Aktionærforhold:
Travelmarket A/S har 2.750.000 stk. aktier fordelt på 95 aktionærer. Følgende aktionærer har i henhold til Værdipapirhandelslovens § 29 overfor Travelmarket A/S oplyst at eje mere end 5 % af selskabets aktiekapital.

Richard Bunck - 70,8 % - svarende til 1.946.659 stk. aktier

O.S. ApS (Ole Stouby) - 23,0 % svarende til 632.500 stk. aktier

Egne aktier:

Travelmarket har pr. 31. december 2013 82.900 stk. egne aktier.

Insidernes aktiebesiddelser:

Medlemmer af bestyrelsen og direktionen i Travelmarket A/S besidder pr. 31. december 2013 direkte og indirekte i alt 637.100 stk. aktier i Travelmarket A/S.

Certified Adviser og dennes medarbejdere har ingen aktiebesiddelser i selskabet.

Næste ordinære generalforsamling afholdes 25. april 2014.

Næste regnskabsmeddelelse: Halvårsregnskab for 1. halvår 2014 offentliggøres 29. august 2014.

Yderligere information:

Travelmarket A/S, direktør Ole Stouby, telefon 76 43 30 54 – mobil 40 81 72 47,

ols@travelmarket.com

Certified Adviser: Corporate Finance A/S – Jesper Gøthgen, Kongevejen 418, 2840 Holte, tlf. 33 64 92 00, mobil: 26 70 49 93

website: www.corporate-finance.dk

Om Travelmarket: Travelmarket driver en international internetbaseret rejsesøgemaskine med avancerede søgefaciliteter. Selskabet retter sig mod rejsende, der gratis får stillet rejsesøgemaskiner til rådighed.

Travelmarket A/S (cvr. nr. 25 92 33 24), Nørregade 77, 7100 Vejle er noteret på NasdaqOMX/First North i København under TMCOM. Investormateriale forefindes under www.investor.travelmarket-interactive.dk