Förslag till styrelse etc.

North Chemical AB (publ.) har den 10 april 2014 utfärdat kallelse till årsstämma den 9 maj 2014.

På sätt som angavs i kallelsen återkommer bolaget genom detta pressmeddelande med aktieägares förslag i följande punkter:

Punkt 8. Fastställande av antalet styrelseledamöter och styrelsesuppleanter Aktieägare föreslår att styrelsen består av fem styrelseledamöter och inga styrelsesuppleanter.

Punkt 9. Fastställande av arvoden till styrelse och revisor Aktieägare föreslår att vardera ledamot skall arvoderas med 90 000 kr per år och styrelseordföranden med 180 000 kr per år. Arvode till revisorn föreslås utgå enligt godkänd räkning.

Punkt 10. Val av styrelseledamöter, styrelseordförande och eventuella styrelsesuppleanter Aktieägare föreslår omval av Thorbjörn Wennerholm som styrelseordförande, omval av Sten Norinder och Stig Norberg som styrelseledamöter samt nyval av Sophie Persson och Michael Engström.

Punkt 12. Beslut om valberedning inför nästa årsstämma Aktieägare föreslår att ingen valberedning utses.

Aktieägare som tillsammans representerar mer än hälften av samtliga aktier och röster i Bolaget står bakom förslagen till beslut enligt punkterna 8-10 och 12.

Informationen är sådan som North Chemical AB ska offentliggöra enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden och/eller lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 25 april 2014.

Rörvik den 25 april 2014

North Chemical AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Stig Norberg, VD North Chemical AB, 0708-25 14 00

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
North Chemical Pressrelease 2014-04-25.pdf

Om North Chemical
North Chemical AB (publ.) kemteknisk leverantör till Nordens största återförsäljare av svensktillverkade och miljöcertifierade rengörings- och underhållsprodukter till såväl konsumenter som företag. Med två egna fabriker, två FoU avdelningar samt tre affärsområden inom den kemtekniska branschen har koncernen snabbt etablerat sig som en framstående leverantör. Bolagets Certified Adviser är Avanza Bank. För vidare information läs mer på www.northchemical.se

northchemical_press_140425.pdf