ARSEUS DESINVESTERINGEN ON TRACK EN WIJZIGINGEN IN DE RAAD VAN BESTUUR

Waregem (België) / Rotterdam (Nederland)[1], 30 april 2014 - Arseus heeft vandaag bekendgemaakt dat zij de verkoop van Medical Universal en Eurotec heeft afgerond. Medical Universal is verkocht aan Soredex, onderdeel van PaloDEx Group Oy en Danaher Corporation (NYSE: DHR). Medical Universal, gevestigd in Lyon, importeert en distribueert dental imaging produkten in Frankrijk. Eurotec, een bedrijf met dentale distributie activiteiten in Frankrijk, werd verkocht aan het management van deze onderneming. Deze verkopen zijn een succesvolle stap in het desinvesteren van de resterende dentale en medische activiteiten in 2014.

De acquisities in de Verenigde Staten en Europa, zoals aangekondigd in het persbericht van 7 februari 2014, zijn afgerond. Arseus is in staat om deze overnames snel en soepel te integreren vanwege de kwaliteit van de organisatie en de uitstekende operationele processen.

Door de recente wijzigingen in de aandeelhoudersstructuur, hebben de volgende bestuursleden hun ontslag ingediend:

• WPEF IV Holding Coöperatief WA, vaste vertegenwoordiger Frank Vlayen
  • Supplyco BV, vaste vertegenwoordiger Cedric Van Cauwenberghe
  • Enhold NV, vaste vertegenwoordiger De Wilde J Management BVBA, vertegenwoordigd door Julien De Wilde
  • Mylecke Management, Art &  Invest NV, vaste vertegenwoordiger Marc Coucke

Arseus NV wil de bovenstaande bestuursleden hartelijk danken voor hun toewijding, betrokkenheid en constructieve bijdrage aan de werkzaamheden van de Raad van Bestuur. Eventuele vervangingen zullen in de nabije toekomst verder worden bekeken en daarover zal desgevallend verder worden gecommuniceerd.

[1] Dit persbericht wordt verstuurd door Arseus NV en Arseus BV.

Open onderstaande link voor het persbericht:

ARSEUS DESINVESTERINGEN ON TRACK EN WIJZIGINGEN IN DE RAAD VAN BESTUUR