Forløb af generalforsamling i Arkil Holding A/S den 30. april 2014

På selskabets ordinære generalforsamling onsdag den 30. april 2014 blev bestyrelsens beretning taget til efterretning og årsrapporten godkendt, ligesom der blev meddelt décharge for direktion og bestyrelse.

Bestyrelsens forslag om bemyndigelse til at lade selskabet erhverve egne aktier indtil næste ordinære generalforsamling, dog senest den 30. oktober 2015, inden for en samlet pålydende værdi af maksimalt 10% af den til enhver tid værende aktiekapital blev vedtaget. Erhvervelsen skal ske til en kurs, der ikke må være højere end den på overdragelsestidspunktet på Nasdaq OMX Copenhagen A/S noterede slutkøberkurs for B-aktier med tillæg af 10%. Endvidere blev ændring af fristen fra 1. april 2018 til 1. april 2019 i vedtægternes § 3a stk. 1-4 i bemyndigelserne for forhøjelse af aktiekapitalen vedtaget.

Bestyrelsens forslag om udvidelse af antallet af generalforsamlingsvalgte bestyrelsesmedlemmer fra 6 medlemmer til 7 medlemmer blev vedtaget.

Bestyrelsens forslag om vederlagspolitik for bestyrelse og direktion i Arkil Holding A/S, herunder overordnede retningslinjer for incitamentsaflønning i henhold til Selskabslovens § 139, blev vedtaget. Den fulde ordlyd af politikken er tilgængelig på www.arkil.dk.

Bestyrelsens forslag om, at vederlaget til bestyrelsen i 2014 uændret udgør 540.000 DKK til formanden, 270.000 DKK til næstformanden og 180.000 DKK til hvert af de øvrige medlemmer samt vederlaget til revisionsudvalgets formand udgør 150.000 DKK og vederlaget til udvalgets øvrige medlem udgør 75.000 DKK blev vedtaget.

Bestyrelsens forslag til ændringer af vedtægterne blev vedtaget.

Årets overskud tkr. 20.593 i Arkil Holding A/S blev som foreslået disponeret som følger:

Udbytte                                                      tkr.        4.913

Overført resultat                                        tkr.       15.680

tkr.       20.593

Agnete Raaschou-Nielsen, Hans Schmidt-Hansen, Per Kjærsgaard, Birgitte Nielsen og Walther Vishof Paulsen blev genvalgt. Steen Brødbæk og Steffen M. Baungaard blev valgt som nye medlemmer af bestyrelsen. Selskabets revisor KPMG Statsautoriseret Revisionspartnerselskab (cvr.nr. 30700228) blev genvalgt.

Efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig med Agnete Raaschou-Nielsen som formand og Hans Schmidt-Hansen som næstformand.

ARKIL HOLDING A/S

Agnete Raaschou-Nielsen