Herantis Pharma järjestää osakeannin ja hakee First North -listautumista

Yhtiötiedote 12.5.2014 kello 09:00

Ei julkistettavaksi tai levitettäväksi, suoraan tai välillisesti, Australiassa, Etelä-Afrikassa, Hongkongissa, Japanissa, Kanadassa tai Yhdysvalloissa tai missään muussa valtiossa, jossa levittäminen tai julkaiseminen olisi lainvastaista

Helsinki 12.5.2014 - Herantis Pharma Oyj ("Herantis" tai "yhtiö") järjestää osakeannin ja hakee osakkeidensa listaamista NASDAQ OMX Helsinki Oy:n ylläpitämälle First North Finland -markkinapaikalle ("First North"). Herantis on syntynyt kahden suomalaisen lääkekehitysyhtiön, Hermo Pharma Oy:n ja Laurantis Pharma Oy:n, yhdistyttyä 29.4.2014.

Herantis on suomalainen lääkekehitysyhtiö, joka tutkii ja kehittää lääkkeitä tulehdus-, keskushermosto- ja imusuoniston sairauksiin. Kehitystyön painopiste on sairauksissa, joissa on yhtiön näkemyksen mukaan selkeä tarve paremmille hoidoille. Herantis keskittyy varhaisen vaiheen lääkekehitykseen ja vahvan tieteellisen taustan omaaviin lääkeaihioihin, ja pyrkii pääsääntöisesti lisensioimaan lääkeaihioidensa myöhäisemmän vaiheen kehityksen kotimaisille tai ulkomaisille lääkeyhtiöille.

Herantiksen hallitus on 8.5.2014 päättänyt osakkeenomistajilta saamansa valtuutuksen nojalla järjestää suunnatun osakeannin, jossa lasketaan liikkeelle enintään 1.600.000 uutta osaketta sekä mahdollinen lisäosake-erä koostuen enintään 1.000.000 uudesta osakkeesta. Lisäksi yhtiö aikoo jättää hakemuksen yhtiön osakkeiden ottamiseksi kaupankäynnin kohteeksi First Northissa.

"Yhdistymisen ansiosta yhtiöllä on kolme toisistaan riippumatonta tuotekehityshanketta sekä hallitus ja johto, jolla on kokemusta kaupallisen lääkekehityksen kaikista vaiheista aina kansainvälisen lääkeyhtiön ylintä johtoa myöten", toteaa Herantiksen toimitusjohtaja Pekka Simula. "Uskomme tämän tekevän yhtiöstä mielenkiintoisen sijoituskohteen toimialalla, jonka tuotekehitykseen sisältyy aina merkittäviä riskejä."

Osakeannin merkintäaika alkaa 14.5.2014. Osakekohtainen merkintähinta on 10,50 euroa ja annin arvioitu nettotuotto on noin 16,0 miljoonaa euroa ilman mahdollista lisäosake-erää, ja noin 26,1 miljoonaa euroa, jos myös lisäosake-erä merkitään kokonaan. Annissa kerätyt varat on tarkoitus käyttää Herantiksen tutkimus- ja tuotekehitysprojektien rahoittamiseen, erityisesti yhtiön kolmen tärkeimmän lääkeaihion kliinisiin tutkimuksiin. Näitä lääkeaihioita yhtiö kehittää kuivasilmäisyyden, Parkinsonin taudin ja rintasyöpähoitojen seurauksena kehittyvän lymfaturvotuksen hoitoon.

"Lääkekehityshankkeet kestävät tyypillisesti pitkään ja vaativat merkittäviä investointeja. Osakeanti järjestetään Herantiksen suunnitellun tuotekehityksen rahoittamiseksi vuoden 2017 loppuun saakka, mihin mennessä odotamme toimintamme kääntyvän voitolliseksi. Tämä edellyttää, muun muassa, että yhtiö onnistuu tekemään kaupallistamissopimuksen ainakin yhdelle tärkeimmistä lääkeaihioistaan", toteaa Herantiksen hallituksen puheenjohtaja Pekka Mattila. "Pidämme erityisen arvokkaana, että yhtiön nykyiset omistajat eivät myy osakkeitaan annin yhteydessä."

Herantiksen nykyiset pääomistajat ovat Inveni Life Sciences Fund I Ky, Helsingin yliopiston rahastot sekä Finnveran sijoitusrahasto Aloitusrahasto Vera Oy.

Osakeannin pääjärjestäjänä ja merkintäpaikkana toimii UB Securities Oy, joka ottaa merkintäsitoumuksia vastaan osoitteessa Aleksanterinkatu 21 A, 00100 Helsinki ja verkkosivustolla osoitteessa www.unitedbankers.fi. Herantiksen First Northin sääntöjen mukainen hyväksytty neuvonantaja on UB Capital Oy. Yhtiön oikeudellinen neuvonantaja on Asianajotoimisto Krogerus Oy.

Herantis on laatinut osakeantia ja suunniteltua First North -listautumista koskevan esitteen, joka on saatavilla yllämainitulla pääjärjestäjän verkko-sivustolla, Herantiksen verkkosivustolla osoitteessa www.herantis.com/ipo, sekä arviolta 14.5.2014 alkaen Herantiksen pääkonttorissa osoitteessa Viikinkaari 4, 00790 Helsinki.

Osakeannin ehdot lyhyesti

Osakeannin merkintäaika alkaa 14.5.2014 kello 9.30 ja se päättyy arviolta perjantaina 30.5.2014 klo 16.30. Yhtiön hallituksella on oikeus keskeyttää merkintäaika mahdollisessa ylimerkintätilanteessa aikaisintaan 28.5.2014, ei kuitenkaan pankkipäivän kuluessa eli kello 9.30-16.30 välisenä aikana.

Yhtiö tarjoaa merkittäväksi enintään 1.600.000 uutta osaketta sekä lisäksi ylimerkintätilanteessa enintään 1.000.000 uuden osakkeen lisäosake-erän. Osakeannissa tarjottavien uusien osakkeiden enimmäismäärä vastaa noin 37,3 prosenttia yhtiön osakkeista ja äänistä osakeannin jälkeen olettaen, että kaikki tarjottavat osakkeet merkitään, ja noin 49,1 prosenttia olettaen, että myös lisäosake-erä merkitään kokonaan.

Yhtiö tiedottaa osakeannin tuloksesta yhtiötiedotteella arviolta 2.6.2014. Osakeannissa tarjottavat uudet osakkeet merkitään kaupparekisteriin arviolta 6.6.2014, ja kaupankäynti yhtiön osakkeilla First Northissa alkaa arviolta 11.6.2014. Kaupankäyntitunnus on HRTIS.

Osakeannin ehdot ovat kokonaisuudessaan tämän tiedotteen liitteenä.

Lisätietoja:

Herantis Pharma Oyj, Pekka Simula, toimitusjohtaja, puh. +358 40 7300 445
UB Securities Oy, Herman Segercrantz, Head of Equities, puh. +358 9 2538 0220, sähköposti dealing@unitedbankers.fi

Herantis Pharma Oyj
Herantis Pharma Oyj on lääkekehitysyhtiö, joka on erikoistunut tuomaan varhaisen kehitysvaiheen tutkimustuloksia kliinisiin lääketutkimuksiin pyrkien kehittämään niistä uusia lääkkeitä. Yhtiö keskittyy erityisesti sairauksiin, joihin ei tunneta hoitoja tai tunnetut hoidot eivät ole riittävän hyviä. Tällaisia sairauksia ovat esimerkiksi kuivasilmäisyys, Parkinsonin tauti sekä sekundäärinen lymfaturvotus.

Tärkeää tietoa

Tämä tiedote ei ole esite eikä se siten ole arvopapereita koskeva tarjous. Tarjousta ei tehdä missään sellaisessa maassa, missä joko tarjous tai siihen osallistuminen olisi kiellettyä tai edellyttäisi Suomen lainsäädännön mukaisten toimenpiteiden lisäksi esitteen laatimista, rekisteröintiä tai muita toimenpiteitä. Sijoittajien tulee tehdä sijoituspäätöksensä osakkeiden merkitsemiseksi vain niitä koskevassa Finanssivalvonnan hyväksymässä esitteessä esitetyn tiedon perusteella.

Tämä tiedote ei ole arvopapereiden myyntitarjous Yhdysvalloissa eikä missään Euroopan talousalueen maassa. Osakkeita ei saa tarjota tai myydä Yhdysvalloissa ilman rekisteröintiä tai rekisteröintiä koskevaa poikkeuslupaa Yhdysvaltojen vuoden 1933 arvopaperilain (U.S. Securities Act 1933, muutoksineen) mukaisesti. Herantis ei ole rekisteröinyt, eikä sen tarkoituksena ole rekisteröidä, mitään osaa mahdollisesta tarjouksesta Yhdysvalloissa, eikä sen tarkoituksena ole tarjota arvopapereita yleisölle Yhdysvalloissa.

Tämä tiedote on jaettu ja suunnattu ainoastaan (i) henkilöille, jotka ovat Ison-Britannian ulkopuolella tai (ii) Ison-Britannian vuoden 2000 rahoituspalvelu- ja markkinalain (Financial Services and Markets Act), vuoden 2005 määräyksen ("Määräys") 19 (5) artiklan (Financial Promotion) mukaisille sijoitusalan ammattilaisille tai (iii) korkean varallisuusaseman yhtiöille (high net worth entity) ja muille Määräyksen 49(2) artiklan mukaisille henkilöille, joille asiakirja voidaan laillisesti tiedottaa ja (iv) muille henkilöille, joille asiakirja voidaan muutoin laillisesti tiedottaa (kaikki tällaiset henkilöt jäljempänä "Asiaankuuluvat tahot"). Kaikki tarjottavat arvopaperit tai tällaisten arvopapereiden merkintään, ostamiseen tai muulla tavoin hankkimiseen liittyvät pyynnöt, tarjoukset tai sopimukset on tarkoitettu ainoastaan Asiaankuuluvien tahojen saataville. Kenenkään, joka ei ole Asiaankuuluva taho, ei tule toimia tämän asiakirjan perusteella tai luottaa sen sisältöön.

Yhtiön osakkeita ei ole eikä niitä tulla rekisteröimään Australian, Kanadan tai Japanin arvopaperimarkkinalakien mukaisesti eikä niitä tarjota tai myydä Australiassa, Kanadassa tai Japanissa, näissä maissa asuville tai näiden maiden kansalaisille taikka näiden lukuun tai hyväksi muutoin kuin erityistapauksessa näiden maiden kulloinkin voimassaolevien säännösten ja viranomaismääräysten mukaisesti.

Yhtiö ei tarjoa osakkeita yleisölle missään muussa Euroopan talousalueen jäsenvaltiossa kuin Suomessa. Missään muussa Euroopan talousalueen jäsenvaltiossa kuin Suomessa ei ole tähän päivämäärään mennessä ryhdytty toimiin, jotka vaatisivat esitteen julkistamista osakkeiden tarjoamiseksi. Osakkeita voidaan tarjota jäsenvaltioissa ainoastaan Direktiivin 2003/71/EC tarkoittamissa tilanteissa, jotka eivät vaadi esitteen julkistamista.

Tämä tiedote sisältää tulevaisuutta koskevia lausumia. Nämä tulevaisuutta koskevat lausumat sisältävät seikkoja, jotka eivät ole historiallisia tosiseikkoja, ja lausuntoja koskien muun muassa Herantiksen tulosta, taloudellista asemaa, maksukykyä, mahdollisuuksia, kasvua, strategioita ja sen toimialaa koskevia Herantiksen aikomuksia, uskomuksia tai tämänhetkisiä odotuksia. Luonteeltaan tulevaisuutta koskevat lausumat sisältävät riskejä ja epävarmuustekijöitä, koska ne liittyvät tapahtumiin ja johtuvat olosuhteista, jotka joko tapahtuvat taikka eivät tapahdu tulevaisuudessa, ja ilmaisevat siksi vain niiden antamishetken olosuhteita. Herantis varoittaa siitä, että tulevaisuutta koskevat lausumat taikka historiassa tapahtuneet seikat eivät ole takeita suorituskyvystä tulevaisuudessa ja että sen todellinen tulos, taloudellinen asema ja maksukyky ja sen toimialan kehitys voivat merkittävästi erota siitä, mitä on mainittu tai ehdotettu tämän tiedotteen sisältämissä tulevaisuutta koskevissa lausumissa. Yhtiön tarkoituksena ei ole eikä sillä ole velvollisuutta päivittää tässä tiedotteessa olevia tulevaisuutta koskevia lausumia.

LIITE: OSAKEANNIN EHDOT

Osakeannin yleiskuvaus

Herantis Pharma Oyj ("Herantis" tai "Yhtiö") tarjoaa yksityishenkilöiden ja yhteisöjen merkittäväksi Suomessa ja tietyin edellytyksin eräiden kokeneiden sijoittajien (yhteisesti "Sijoittajat") merkittäväksi Euroopan talousalueella ("ETA") ja Sveitsissä suunnatulla osakeannilla ("Osakeanti") enintään 1.600.000 Yhtiön uutta osaketta ("Tarjottavat Osakkeet") jäljempänä kuvattavin ehdoin.

Yhtiöllä on yksi osakesarja. Tarjottavat Osakkeet ovat arvo-osuusmuotoisia Yhtiön uusia osakkeita. Tarjottavat Osakkeet ovat euromääräisiä.

Osakeanti

Ylimääräinen yhtiökokous 29.4.2014 valtuutti Yhtiön hallituksen päättämään yhdestä tai useammasta osakeannista siten, että valtuutuksen perusteella voidaan päättää antaa enintään 3.000.000 Yhtiön uutta osaketta. Hallitus voi valtuutuksen perusteella antaa osakkeita suunnatusti, mukaan lukien tarjoaminen yleisölle Yhtiön First North -listautumisen toteuttamisen yhteydessä. Hallitus valtuutettiin päättämään osakeantien ehdoista kaikilta muilta osin.

Yhtiön hallitus päätti 8.5.2014 yhtiökokoukselta saamansa valtuutuksen nojalla suunnatusta Osakeannista, jossa Yhtiö tarjoaa enintään 1.600.000 uutta osaketta näiden Osakeannin ehtojen mukaisesti. Hallituksella on oikeus mahdollisessa ylimerkintätilanteessa lisätä Tarjottavien Osakkeiden määrää enintään 1.000.000 osakkeella ("Lisäosake-erä"). Osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poiketaan Yhtiön omistuspohjan laajentamiseksi, pääomarakenteen vahvistamiseksi, liiketoiminnan kehittämiseksi ja Yhtiön listauksen mahdollistamiseksi NASDAQ OMX Helsinki Oy:n ("Helsingin Pörssi") ylläpitämälle monenkeskiselle First North Finland -markkinapaikalle ("First North"). Näillä perusteilla Yhtiön hallitus katsoo merkintäetuoikeudesta poikkeamiseen olevan Yhtiön kannalta Osakeyhtiölain 9 luvun 4 §:n 1 momentin tarkoittama painava taloudellinen syy.

Hyväksytystä Tarjottavien Osakkeiden merkinnästä Yhtiölle suoritettu merkintähinnan ("Merkintähinta") maksu merkitään kokonaisuudessaan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon. Tämän johdosta Yhtiön osakepääomaa ei koroteta Osakeannin yhteydessä.

Tarjottavien Osakkeiden enimmäismäärä vastaa noin 37,3 prosenttia Yhtiön Osakkeista ja äänistä Osakeannin jälkeen olettaen, että kaikki Tarjottavat Osakkeet merkitään. Tarjottavien Osakkeiden ja Lisäosake-erän yhteenlaskettu enimmäismäärä vastaa noin 49,1 prosenttia Yhtiön Osakkeista ja äänistä Osakeannin jälkeen olettaen, että kaikki Tarjottavat Osakkeet ja Lisäosake-erä merkitään.

Merkintähinta

Tarjottavan Osakkeen Merkintähinta on 10,50 euroa. Merkintähinta on maksettava rahassa.

Tarjottavien Osakkeiden Merkintähinta on sama kaikille Osakeantiin osallistuville. Merkintähintaa määriteltäessä on otettu huomioon muun muassa osakekohtainen nettovarallisuus, vallitseva markkinatilanne, toimialalla toimivien yhtiöiden arvostuskertoimet, viimeisimmät tehdyt rahoituskierrokset sekä Yhtiön tulosodotukset. Merkintähinta vastaa Yhtiön hallituksen käsitystä Yhtiön osakkeen käyvästä arvosta.

Merkintäsitoumuksen vähimmäismäärä

Osakeannissa merkintäsitoumuksen tulee käsittää vähintään 50 Tarjottavaa Osaketta. Merkintäsitoumuksen mukaisen Tarjottavien Osakkeiden määrän tulee olla jaollinen kymmenellä. Saman Sijoittajan merkintäsitoumukset yhdistetään yhdeksi merkintäsitoumukseksi.

Merkintäaika

Tarjottavien Osakkeiden merkintäaika alkaa 14.5.2014 kello 9.30, ja se päättyy arviolta 30.5.2014 kello 16.30. Yhtiön hallituksella on oikeus keskeyttää Osakeanti mahdollisessa ylimerkintätilanteessa. Osakeantia ei voida keskeyttää pankkipäivän kuluessa eli kello 9.30-16.30 välisenä aikana. Osakeanti voidaan keskeyttää aikaisintaan 28.5.2014.

Yhtiön hallituksella on oikeus pidentää Osakeannin merkintäaikaa. Mahdollinen merkintäajan pidennys julkistetaan yhtiötiedotteella, josta ilmenee Osakeannin merkintäajan uusi päättymisajankohta ja tarkemmat ohjeet.

Merkintäpaikka

Merkintäsitoumuksia ottaa vastaan UB Securities Oy ("Merkintäpaikka" ja "Pääjärjestäjä") osoitteessa Aleksanterinkatu 21 A, 00100 Helsinki, tai verkkosivustolla osoitteessa www.unitedbankers.fi.

Merkintäsitoumusta annettaessa on noudatettava Merkintäpaikan mahdollisesti antamia tarkempia ohjeita. Käytännön ohjeita merkintään liittyen on Osakeantia koskevan esitteen ("Esite") kohdassa "Ohjeita Sijoittajille".

Merkintäsitoumuksen sitovuus

Annettuja merkintäsitoumuksia ei voida peruuttaa tai muuttaa muutoin kuin tietyissä jäljempänä näiden ehtojen kohdassa "Arvopaperimarkkinalain edellyttämä peruutusoikeus" tarkemmin kuvatuissa tapauksissa. Yhtiöllä on oikeus hylätä merkintäsitoumus osittain tai kokonaan, ellei sitä ole tehty näiden ehtojen tai Merkintäpaikan antamien tarkempien ohjeiden mukaisesti.

Yli- ja alimerkintätilanteet

Yhtiön hallitus päättää menettelystä Tarjottavien Osakkeiden yli- ja alimerkintätilanteessa.

Mahdollisessa ylimerkintätilanteessa Yhtiön hallitus pyrkii hyväksymään merkintäsitoumukset kokonaan 5.000 Tarjottavaan Osakkeeseen saakka. Hallituksella on oikeus mahdollisessa ylimerkintätilanteessa lisätä tarjottavien Tarjottavien Osakkeiden määrää enintään 1.000.000 osakkeella.

Mahdollisessa ylimerkintätilanteessa sekä hylättyjen että leikattujen merkintöjen merkintämaksut palautetaan Sijoittajille merkintäsitoumuksessa ilmoitetulle pankkitilille seitsemän (7) pankkipäivän kuluessa eikä palautettaville määrille makseta korkoa.

Merkintöjen hyväksyminen ja tuloksen julkistaminen

Yhtiön hallitus päättää arviolta 30.5.2014 Osakeannissa tehtyjen merkintöjen hyväksymisestä ja Tarjottavien Osakkeiden määrästä. Hallituksella on oikeus hyväksyä tai hylätä merkinnät kokonaan tai osittain. Yhtiö tiedottaa Osakeannin tuloksesta yhtiötiedotteella arviolta 2.6.2014.

Yhtiön hallituksella on oikeus hylätä merkintäsitoumus osittain tai kokonaan, ellei merkintäsitoumusta ole annettu ja maksettu näiden ehtojen tai Merkintäpaikan antamien tarkempien ohjeiden mukaisesti tai soveltuvien säännösten mukaisesti.

Tarjottavien Osakkeiden maksaminen

Alle 5.000 Tarjottavaa Osaketta käsittävät merkinnät maksetaan merkittäessä ja 5.000 Tarjottavaa Osaketta ja tätä suuremmat merkinnät 2.6.2014 mennessä. Merkintäpaikalla on oikeus harkintansa mukaan vaatia merkintäsitoumusta vastaava määrä suoritettavaksi etukäteen myös 5.000 Tarjottavaa Osaketta ja tätä suurempaa määrää merkitsevältä Sijoittajalta.

Osakkeenomistajien oikeudet

Tarjottavat Osakkeet tuottavat osakkeenomistajan oikeudet sen jälkeen kun Tarjottavat Osakkeet on rekisteröity Patentti- ja rekisterihallituksen ylläpitämään kaupparekisteriin ("Kaupparekisteri"). Kukin Tarjottava Osake oikeuttaa yhteen (1) ääneen Yhtiön yhtiökokouksessa. Tarjottavat Osakkeet merkitään Kaupparekisteriin arviolta 6.6.2014.

Tarjottavien Osakkeiden kirjaaminen arvo-osuustileille

Osakeannissa merkityiksi hyväksytyt ja maksetut Tarjottavat Osakkeet kirjataan Sijoittajien arvo-osuustileille arviolta 9.6.2014.

Merkintäsitoumuksen antajalla on oltava arvo-osuustili suomalaisessa tai Suomessa toimivassa tilinhoitajassa, ja hänen on ilmoitettava arvo-osuustilinsä numero merkintäsitoumuksessaan.

Luovutusrajoitukset (Lock-up)

Yhtiö ja sen Hyväksytty Neuvonantaja UB Capital Oy sekä Pääjärjestäjä ovat sopineet, että Yhtiö ei ilman Pääjärjestäjän antamaa etukäteistä kirjallista lupaa laske liikkeeseen tai muutoin luovuta Yhtiön osakkeita osakkeiden ensimmäistä kaupankäyntipäivää First Northissa (katso kohta "Tarjottavien Osakkeiden listaaminen") seuraavan 12 kuukauden kuluessa.

Yhtiön kaikki nykyiset osakkeenomistajat ja sen Hyväksytty Neuvonantaja UB Capital Oy sekä Pääjärjestäjä ovat sopineet, etteivät osakkeenomistajat myy tai muutoin luovuta Esitteen päivämääränä omistamiaan Yhtiön osakkeita osakkeiden ensimmäistä kaupankäyntipäivää First Northissa (katso kohta "Tarjottavien Osakkeiden listaaminen") seuraavan 12 kuukauden kuluessa. Jos Hyväksytty Neuvonantaja ja Pääjärjestäjä antavat jollekin osakkeenomistajalle oikeuden poiketa edellä mainitusta luovutusrajoituksesta, vastaava poikkeus tulee antaa myös muille osakkeenomistajille.

Tarjottavien Osakkeiden listaaminen

Yhtiön osakkeet eivät ole olleet ennen Osakeantia julkisen tai monenkeskisen kaupankäynnin kohteena millään markkinapaikalla. Yhtiö aikoo jättää hakemuksen Helsingin Pörssille koskien Yhtiön kaikkien osakkeiden ottamista kaupankäynnin kohteeksi First Northissa. Tarjottavien Osakkeiden ensimmäisen kaupankäyntipäivän First Northissa arvioidaan olevan 11.6.2014. Tarjottavien Osakkeiden kaupankäyntitunnus on HRTIS ja ISIN-tunnus on FI4000087861.

Arvopaperimarkkinalain edellyttämä peruutusoikeus

Esitteessä oleva virhe, puute tai olennainen uusi tieto, joka käy ilmi Esitteen hyväksymisen jälkeen, mutta ennen tarjouksen voimassaoloajan päättymistä ja jolla saattaa olla olennaista merkitystä Sijoittajalle, on ilman aiheetonta viivytystä saatettava yleisön tietoon julkaisemalla Esitteen oikaisu tai täydennys samalla tavalla kuin Esite. Sijoittajilla, jotka ovat sitoutuneet merkitsemään Tarjottavia Osakkeita ennen oikaisun tai täydennyksen julkaisemista, on oikeus peruuttaa merkintänsä määräajassa. Määräajan kesto on vähintään kaksi (2) pankkipäivää alkaen siitä, kun oikaisu tai täydennys on julkaistu. Mahdollinen merkintäsitoumuksen peruutus koskee merkintäsitoumusta kokonaisuudessaan. Merkintämaksut palautetaan merkintänsä peruuttaneiden Sijoittajien merkintäsitoumuksessa ilmoittamalle pankkitilille seitsemän (7) pankkipäivän kuluessa merkinnän peruuttamisesta. Palautettaville määrille ei makseta korkoa. Yhtiö ilmoittaa mahdollisen merkinnän peruuttamiseen liittyvät toimenpiteet yhtiötiedotteella samanaikaisesti Esitteen mahdollisen oikaisun tai täydentämisen kanssa.

Menettely Sitoumusta peruutettaessa

Sitoumuksen peruuttamisesta tulee ilmoittaa kirjallisesti Merkintäpaikalle. Sitoumuksen peruuttamista ei voi tehdä verkkosivustolla. Peruuttamiseen oikeuttavan ajanjakson päätyttyä peruuttamisoikeutta ei enää ole. Merkintämaksut palautetaan merkintänsä peruuttaneiden Sijoittajien merkintäsitoumuksessa ilmoittamalle pankkitilille seitsemän (7) pankkipäivän kuluessa merkinnän peruuttamisesta.

Oikeus peruuttaa Osakeanti

Yhtiön hallituksella on oikeus peruuttaa Osakeanti markkinatilanteen, Yhtiön taloudellisen aseman, Yhtiön liiketoiminnan olennaisen muutoksen tai muun vastaavan syyn johdosta. Osakeantia ei voida peruuttaa kuitenkaan sen jälkeen kun Yhtiön hallitus on päättänyt Tarjottavien Osakkeiden merkintöjen hyväksymisestä eli arviolta 30.5.2014. Mikäli Osakeanti peruutetaan, raukeavat annetut merkintäsitoumukset ilman eri toimenpiteitä, ja merkintämaksut palautetaan Sijoittajien merkintäsitoumuksessa ilmoittamalle pankkitilille seitsemän (7) pankkipäivän kuluessa hallituksen päätöksestä. Palautettaville määrille ei makseta korkoa. Yhtiö tiedottaa peruutuksesta Sijoittajille merkintäsitoumuksissa annettujen yhteystietojen mukaisesti.

Tarjottavien Osakkeiden tarjoaminen muualla kuin Suomessa

Tarjottavien Osakkeiden tai Osakeannin rekisteröimiseksi tai Tarjottavien Osakkeiden tarjoamiseksi yleisölle missään muualla kuin Suomessa ei ole ryhdytty minkäänlaisiin toimenpiteisiin. Osakkeita ei tarjota Sijoittajille, joiden osallistuminen Osakeantiin edellyttäisi erillistä esitettä tai muita kuin Suomen lain mukaisia toimenpiteitä. Esite on laadittu ainoastaan suomeksi. Eräiden maiden säännökset saattavat asettaa rajoituksia Osakeantiin osallistumiselle. Lisätietoja Tarjottavien Osakkeiden tarjoamista koskevista rajoituksista on Esitteen kohdassa "Huomautuksia sijoittajille".

Yhtiön hallituksella on oikeus hylätä mikä tahansa Tarjottavien Osakkeiden merkintä, jonka Yhtiön hallitus katsoo olevan lain, säännöksen tai määräyksen vastainen.

Vahvistusilmoitukset

Hyväksytyistä Tarjottavien Osakkeiden merkinnöistä lähetetään vahvistusilmoitus merkintäsitoumuksen antaneille Sijoittajille arviolta 2.6.2014. Merkintäsitoumus on vahvistusilmoituksesta ja sen vastaanottamisesta riippumatta sitova.

Osakeyhtiölain tarkoittamat tiedot

Osakeyhtiölain 5 luvun 21 §:ssä tarkoitetut asiakirjat ovat nähtävillä merkintäajan alkamisesta lähtien Yhtiön toimipaikassa osoitteessa Viikinkaari 4, 00790 Helsinki.

Sovellettava laki

Osakeantiin ja Tarjottaviin Osakkeisiin sovelletaan Suomen lakia. Osakeantia mahdollisesti koskevat riitaisuudet ratkaistaan toimivaltaisessa tuomioistuimessa Suomessa.

Muut seikat

Yhtiön hallitus päättää muista Osakeantiin liittyvistä seikoista ja niistä aiheutuvista käytännön toimenpiteistä.

Lisätietoja Tarjottavien Osakkeiden merkitsemiseen liittyvistä seikoista on Esitteen kohdassa "Ohjeita Sijoittajille".