Hovedpunkter i perioderegnskab for Re-Cap A/S, perioden 1. juli 2013 til 31. marts 2014

Fondsbørsmeddelelse

Nasdaq OMX Copenhagen A/S                                                           nr. 6 / 2014

København, 15. maj 2014

CVR nr. 29 24 64 91

www.re-cap.dk

Bestyrelsen i Re-Cap A/S har i dag behandlet og godkendt perioderegnskab for perioden 1. juli 2013 til 31. marts 2014.

• Resultat før skat og værdireguleringer udgør et overskud på DKK 1,6 mio. , heraf udgør resultatet DKK 3,2 mio. for perioden 1. januar til 31. marts 2014. Driftsresultatet fra Admiral Capital Denmark A/S vedrørende perioden 17. december 2013 til 31. marts 2014 er medtaget med en forholdsmæssig andel på 70%.
  • Egenkapitalen udgør DKK 76,8 mio.

Begivenheder i perioden

Selskabet har i 3. kvartal prioriteret sin indsats på følgende:

• Ombygning af Hovedvejen 9, Glostrup til brug for nye lejere
  • Løbende overtagelse af en ejendomsportefølje beliggende i Danmark
  • Fortsættende forhandlinger om salg af et af datterselskabet Admiral Capital Denmark A/S`s datterselskaber.
  • Optimering af den i 2013 overtagne ejendomsportefølje på DKK 900 mio.

Ad. Hovedvejen 9

Ejendommen beliggende på Hovedvejen 9, Glostrup er ca. 60% udlejet og forskellige ombygninger er gennemført til brug for tre forskellige lejere.

Ad. Løbende overtagelse af en ejendomsportefølje

Den 13. januar 2014 udsendte Re-Cap en selskabsmeddelelse vedrørende opkøb af danske ejendomme via datterselskabet Admiral Capital Denmark A/S. Opkøbene forventes at være gennemført inden regnskabsårets udløb og vurderes at blive i niveauet DKK 750 mio. Ejendommene er hovedsagelig beboelsesejendomme med sekundære beliggenheder, men giver et attraktivt afkast af egenkapitalindskuddet. Finansieringen af ejendommene er realkredit eller på realkreditlignende vilkår. Pr. 31. marts 2014 er der overtaget ejendomme for ca.  DKK 550 mio.

Ad. Fortsættende forhandlinger om salg

Re-Cap A/S`s datterselskab Admiral Capital Denmark A/S har fortsat forhandlinger om salg af  den ejendomsportefølje, der blev erhvervet i 2013 for ca. DKK 900 mio. Såfremt forhandlingerne færdiggøres med det forventede resultat vil det betyde en regnskabsmæssig fortjeneste på ca. DKK 15 mio. i forhold til den oprindelige indskudte kapital på DKK 58 mio., der blev foretaget i 2013.

Endvidere er det hensigten, at Re-Cap overtager de resterende 30% af aktierne i Admiral Capital Denmark A/S for DKK 1, hvorefter Re-Cap A/S er 100 % aktionær af datterselskabet.

Ad. Optimering af den i 2013 overtagne ejendomsportefølje

Ejendomsporteføljen er løbende gennemgået for udviklingsmuligheder, og særligt tre ejendomme har et udviklingspotentiale, der samtidig kræver en større investering, før potentialet kan realiseres. Forretningsplanen for disse ejendomme vil blive færdiggjort i den nærmeste fremtid.

Begivenheder efter udløb af perioden

Selskabet gennemførte den 1. maj 2014 en ledelsesændring annonceret ved selskabsmeddelelse nr. 5 hvorved Poul Steffensen tiltrådte som ny administrerende direktør for Re-Cap A/S samt dets datterselskaber.

Forventninger til hele regnskabsåret 2013/2014

Forventningerne til regnskabsåret 2013/2014 er baseret på følgende forudsætninger:

• Hovedvejen 9, Glostrup vil blive resultatneutral
  • Ejerskabet af Admiral Capital Denmark A/S med 70 % fastholdes over hele regnskabsåret
  • Da forhandlingerne omkring den i delårsrapporten mulige transaktion om salg af en ejendomsportefølje på DKK 900 mio. ejet af datterselskabet Admiral Capital Denmark A/S fortsat pågår, og da der fortsat er usikkerhed om udfaldet af disse forhandlinger, er effekten heraf ikke indregnet
  • Effekten af den ejendomsportefølje, der blev omtalt i selskabsmeddelelse nr. 1/2014 om køb i niveauet DKK 750 mio. vurderes ikke at få væsentlig indflydelse på indeværende regnskabsår

Med ovennævnte udgangspunkt forventer Re-Cap A/S et overskud før skat og før værdireguleringer i størrelsesordenen DKK 7 – 9 mio. Dette er en præcisering af tidligere udmeldte forventninger, der var DKK 6 – 10 mio.

København, maj 2014

Henrik Frisch, formand