QPR valittu Opetushallituksen kokonaisarkkitehtuuripalvelujen toimittajaksi

QPR Software on valittu Opetushallituksen pääarkkitehtipalvelujen ja konsultoinnin toimittajaksi. Kilpailutus tehtiin valtiohallinnon johdon konsultointipalveluiden Hansel puitesopimuksen puitteissa vuoden 2013 lopussa. QPR Software on erikoistunut yksityisen ja julkisen sektorin organisaatioiden toiminnan kehittämiseen ja 2-vuotisen sopimuksen aikana (optio 2 vuoden lisäykselle) QPR toimittaa pääarkkitehti- ja konsultointipalvelua Opetushallituksen strategian jalkauttamiseksi ja kokonaisarkkitehtuurikyvykkyyksien kehittämiseksi. Opetushallitus vastaa koulutuksen kehittämisestä Suomessa.

QPR auttaa Opetushallitusta rakentamaan konkreettiset toimintamallit ja kyvykkyydet yhdistää kokonaisarkkitehtuuriprosessit toiminnan kehittämiseen ja johtamiseen. QPR auttaa nykytilan kartoituksessa, toimintamallien ja ICT-palveluiden kehittämisessä sekä tuo näkyvyyttä kehitystyöhön liittämällä askeleet johtamisen vuosikelloon. Kokonaisarkkitehtuurityö Opetushallituksessa on aloitettu ensimmäisen vuosineljänneksen aikana 2014.

“Meistä on hienoa olla mukana kehittämässä Opetushallituksen toimintaa kokonaisarkkitehtuurityön kautta. Riippumatta onko organisaatio julkishallinnon vai yksityisen sektorin puolella, strategian toteuttamiseen tarvittavien kyvykkyyksien sekä operatiivisen toiminnan riippuvuuksien ymmärrys ja läpinäkyvyys ovat avainasemassa kehitystyölle ja hyötyjen realisoitumiselle. Ja tähän QPR:n operatiivisen toiminnan kehitysmalli antaa hyvän pohjan”,  jatkaa QPR Softwaren toimitusjohtaja Jari Jaakkola.

Opetushallitus

Opetushallitus on opetuksen kehittämisvirasto. Se vastaa esi- ja perusopetuksen, aamu- ja iltapäivätoiminnan, lukiokoulutuksen, ammatillisen peruskoulutuksen, aikuiskoulutuksen, vapaan sivistystyön (mm. kansanopistot, opintokeskukset, kesäyliopistot) sekä taiteen perusopetuksen kehittämisestä.

QPR Software

QPR Software on erikoistunut yksityisen ja julkisen sektorin organisaatioiden toiminnan kehittämiseen. Missiomme on auttaa asiakkaitamme tulemaan ketteriksi ja tehokkaiksi toiminnassaan. Tarjoamme ohjelmistoja ja asiantuntijapalveluja kokonaisarkkitehtuurin kehittämisessä, prosessien mallintamisessa ja analysoinnissa sekä suorituskyvyn mittaamisessa. Meillä on yli 1500 asiakasta yli 50 maassa ja osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

Lisätietoja QPR Software Oyj:ssä:

Teija Räsänen, Markkinointipäällikkö,
Tel: +358 44 786 8871,