Vedtægter

Vedtægter for Rella Holding A/S
  CVR nr. 15 35 94 39

1 Navn
1.1 Selskabets navn er Rella Holding A/S.

2 Formål
2.1

Selskabets formål er at eje aktier i Aller Holding A/S samt at investere direkte eller indirekte i noterede og unoterede værdipapirer.

3 Selskabskapital
3.1 Selskabets aktiekapital udgør kr. 21.600.000 fordelt i aktier à kr. 1.

4 Aktier og ejerbog
4.1 Selskabets aktier er optaget til notering på NASDAQ OMX Copenhagen A/S.

4.2 Aktierne er udstedt gennem VP Securities A/S.

4.3 Aktierne er omsætningspapirer.

4.4 Aktierne er udstedt på navn.

4.5

Aktionærernes navn og adresse skal være noteret i selskabets ejerbog, der skal indeholde en fortegnelse over samtlige aktionærers navn og adresse samt aktiebeløbet. Ejerbogen føres af VP SERVICES A/S, Weidekampsgade 14, 2300 København S, CVR nr. 30201183.

4.6 Ingen aktier har særlige rettigheder.

4.7 Aktiebreve kan mortificeres uden dom efter den til enhver tid gældende lovgivning.

5 Generalforsamling
5.1 Generalforsamlingen er den højeste myndighed i alle selskabets anliggender.

5.2 Alle generalforsamlinger afholdes på selskabets hjemsted eller i København eller Frederiksberg Kommune.

5.3 Ordinær generalforsamling afholdes hvert år inden 4 måneder efter udløb af selskabets regnskabsår.

5.4

Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes, når bestyrelsen, revisor eller aktionærer, der repræsenterer mindst 5 pct. af aktiekapitalen, anmoder herom. Begæring skal ske skriftligt til bestyrelsen og være ledsaget af et bestemt angivet emne. Ekstraordinær generalforsamling indkaldes senest 2 uger efter, at det er forlangt.

5.5

Selskabet offentliggør senest 8 uger før dagen for den påtænkte afholdelse af den ordinære general-forsamling datoen for generalforsamlingen samt datoen for aktionærernes seneste fremsættelse af forslag til dagsordenen. jf. pkt. 8.1. Offentliggørelsen sker i selskabets finanskalender, der udsendes via NASDAQ OMX Copenhagen A/S og offentliggøres på selskabets hjemmeside, www.rella.dk.

6 Indkaldelse
6.1

Generalforsamlingen indkaldes af bestyrelsen tidligst 5 uger og senest 3 uger før generalforsamlingen ved almindeligt brev til alle de i selskabets aktiebog noterede aktionærer, der har fremsat begæring herom, samt via selskabets hjemmeside

6.2

Indkaldelsen skal angive tid og sted for generalforsamlingen samt indeholde dagsordenen, hvoraf det fremgår, hvilke anliggender der skal behandles på generalforsamlingen. Hvis forslag til vedtægtsændringer skal behandles på generalforsamlingen, skal forslagets væsentlige indhold angives i indkaldelsen, medmindre selskabsloven kræver, at indkaldelsen angiver den fulde ordlyd af forslaget til vedtægts-ændringer. Indkaldelsen skal endvidere indeholde:

(a) en beskrivelse af aktiekapitalens størrelse og aktionærernes stemmeret,

(b) en beskrivelse af de procedurer, som aktionærerne skal overholde for at kunne deltage i og afgive deres stemme på generalforsamlingen,

(c) registreringsdatoen med information om, at kun personer, der på denne dato er aktionærer, har ret til at deltage i og stemme på generalforsamlingen,

(d) angivelse af, hvor og hvordan de dokumenter, der er nævnt i pkt. 6.3, kan fås, og

(e) angivelse af selskabets internetadresse, hvorpå de oplysninger, der er nævnt i pkt. 6.3, vil blive gjort tilgængelige.

6.3

Senest tre uger før en generalforsamling, inklusive datoen for generalforsamlingens afholdelse, skal følgende oplysninger gøres tilgængelige på selskabets hjemmeside, www.rella.dk:

(a) indkaldelsen,

(b) det samlede antal aktier og stemmerettigheder på datoen for indkaldelsen,

(c) de dokumenter, der fremlægges på generalforsamlingen.

(d) dagsorden og de fuldstændige forslag, og

(e) de formularer, der skal anvendes ved skriftlig stemmeafgivelse og stemmeafgivelse ved fuldmagt.

7 Møde og stemmeret m.v.
7.1 På generalforsamlingen giver hvert aktiebeløb på kr. 1 én stemme.

7.2

En aktionærs ret til at deltage i og afgive stemme på en generalforsamling fastsættes i forhold til de aktier, aktionæren besidder på registreringsdatoen. Registreringsdatoen ligger en uge før generalforsamlingen (samme ugedag som generalforsamlingens afholdelse). De aktier, den enkelte aktionær besidder, opgøres på registreringsdatoen på grundlag af aktionærens aktiebesiddelse i ejerbogen samt meddelelser om ejerforhold, som selskabet har modtaget med henblik på indførsel i ejerbogen, men som endnu ikke er indført i denne.

7.3

Enhver aktionær, der er berettiget til at møde på generalforsamlingen, jf. pkt. 7.2, og som ønsker at deltage i generalforsamlingen, skal senest 3 dage før generalforsamlingen anmode om adgangskort til generalforsamlingen

7.4

Stemmeret kan udøves i henhold til fuldmagt. Såfremt der gives fuldmagt til andre end bestyrelsen, er det en forudsætning, at enten aktionæren eller fuldmægtigen har indløst adgangskort. Fuldmægtigen skal i forbindelse med eventuel rekvirering af adgangskort og ved adgangskontrollen i forbindelse med generalforsamlingen forevise skriftlig og dateret fuldmagt. Selskabet stiller en skriftlig eller elektronisk fuldmagtsblanket til rådighed for enhver aktionær, der er berettiget til at stemme på generalforsamlingen.

7.5

En fuldmagt kan tilbagekaldes til enhver tid. Tilbagekaldelsen skal ske skriftligt og kan ske ved henvendelse til selskabet. Fuldmagt til selskabets ledelse kan ikke gives for længere tid end 12 måneder og skal gives til en bestemt generalforsamling med en på forhånd kendt dagsorden.

7.6 Aktionærer eller fuldmægtige kan møde på generalforsamlingen sammen med en rådgiver.

7.7

Aktionærer, der er berettiget til at deltage i en generalforsamling, jf. pkt. 7.2, kan stemme skriftligt. Skriftlige stemmer skal være selskabet i hænde senest dagen før generalforsamlingen. Skriftlige stemmer kan ikke tilbagekaldes.

8 Dagsorden
8.1

Forslag til optagelse af et bestemt emne optaget på dagsordenen til den ordinære generalforsamling skal fremsættes skriftligt senest 6 uger før generalforsamlingen.  Modtages forslaget senere end 6 uger før generalforsamlingen, afgør bestyrelsen, om forslaget er fremsat i så god tid, at emnet kan optages på dagsordenen.

8.2 Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal omfatte følgende:

(a) Valg af dirigent.

(b) Aflæggelse af bestyrelsens beretning om selskabets virksomhed i det forløbne år.

(c) Forelæggelse af årsrapport med revisorpåtegning til godkendelse.

(d) Beslutning om anvendelse af overskud eller dækning af tab i henhold til den godkendte årsrapport.

(e) Valg af medlemmer til bestyrelsen.

(f) Valg af revisor.

(g) Behandling af forslag fra bestyrelse eller aktionærer.

(h) Eventuelt.

8.3

Enhver aktionær kan inden for de seneste 3 måneder før generalforsamlingens afholdelse stille skriftlige spørgsmål til selskabets ledelse om forhold, der har betydning for bedømmelsen af årsrapporten og selskabets stilling i øvrigt eller for forhold, hvorom der skal træffes beslutning på generalforsamlingen.

9 Generalforsamlingens afholdelse
9.1

På generalforsamlingen afgøres alle anliggender ved simpelt stemmeflertal, medmindre andet fremgår af selskabsloven.

9.2

Generalforsamlingen vælger ved simpel stemmeflerhed en dirigent, der leder forhandlingerne og afgør alle spørgsmål vedrørende sagernes behandlingsmåde og stemmeafgivning.

9.3

Over de på generalforsamlingen forhandlede sager og vedtagne beslutninger føres en protokol, der underskrives af dirigenten.

9.4

Selskabet offentliggør senest 2 uger efter generalforsamlingens afholdelse afstemningsresultaterne på sin hjemmeside, www.rella.dk.

10 Bestyrelse
10.1 Generalforsamlingen vælger en bestyrelse bestående af mindst 3 højst 5 medlemmer.
10.2 Bestyrelsen vælges for 1 år ad gangen, men genvalg kan finde sted.

10.3

Bestyrelsen vælger selv sin formand og skal ved en forretningsorden fastsætte nærmere bestemmelse om udførelsen af sit hverv.

10.4

Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når over halvdelen af samtlige medlemmer er repræsenteret. Formandens stemme er i tilfælde af stemmelighed afgørende.

10.5

Over bestyrelsens forhandlinger føres en protokol, der underskrives af bestyrelsens tilstedeværende medlemmer.
11 Direktion
11.1 Til varetagelse af selskabets daglige ledelse vælger bestyrelsen en direktion bestående af et eller to medlemmer.

12 Tegningsregel
12.1

Selskabet tegnes af to bestyrelsesmedlemmer i forening eller af et bestyrelsesmedlem i forening med en direktør.

12.2 Bestyrelsen kan meddele enkel eller kollektiv prokura.

13 Revision og regnskab
13.1

På den ordinære generalforsamling vælges for et år ad gangen en statsautoriseret revisor som revisor for selskabet. Den valgte revisor kan være et revisionsselskab eller et revisionsinteressentskab.

13.2 Selskabets regnskabsår løber fra den 1. januar til den 31. december.

13.3 Selskabets første regnskabsår løber fra selskabets stiftelse og til den 31. december 1991.

Vedtaget på selskabets ordinære generalforsamling den 11. april 2014.

Dirigent

___________________