Berlin IV A/S – fremadrettet strategi

Aarhus, 12. juni 2014
                                                                                                                 CVR. nr. 29 14 98 60

Berlin IV A/S – fremadrettet strategi

Bestyrelsen i Berlin IV A/S har gennem en periode arbejdet med at klarlægge, hvorledes selskabets aktionærer sikres det bedst mulige afkast fremadrettet.

Bestyrelsen er optimistisk med hensyn til den fremtidige vækstudvikling for selskabet, herunder ikke mindst en løbende drift med positive pengestrømme og muligheden for fortsat aktiv porteføljepleje. Samtidigt ser bestyrelsen positivt på udviklingen i Berlin som helhed.

Det er bestyrelsens opfattelse, at det nuværende finansielle klima også vil kunne medvirke til at styrke selskabets drift.

Som en konsekvens heraf er den fremadrettede strategi i selskabet:

• Berlin IV fortsætter som selskab ud over løbetiden på de aktuelle seniorlån, som refinansieres ved udløb.

• Berlin IV vil fremadrettet løbende returnere overskydende likviditet til aktionærerne i form af udbytte eller tilbagekøb af egne aktier.

• Berlin IV har foreløbigt identificeret og igangsat opdeling af ejendomme til ejerlejligheder svarende til ca. 30% af porteføljen (ca. 60.000 kvm) og vil fokusere på løbende at frasælge disse.

• Berlin IV vil løbende udnytte det potentiale, som den eksisterende portefølje rummer i form af muligheder for at udbygge tagrum, nybyggeri m.v. samt aktivt købe og sælge ejendomme.

• Berlin IV vil aktivt afsøge muligheden for at sammenlægge aktieklasserne i selskabet.

Der vil i forbindelse med årets ordinære generalforsamling blive orienteret yderligere omkring den fremadrettede strategi, samt de langsigtede økonomiske forventninger.

Berlin IV deltager i dag på Finansanalytikernes Virksomhedsdag 2014. Selskabets præsentation i den anledning er vedlagt og vil i øvrigt være tilgængelig via selskabets hjemmeside.

Aarhus, juni 2014

Erik Stannow                    Søren Krarup

Bestyrelsesformand          Administrerende direktør

Kontaktpersoner:
Eventuelle henvendelser vedrørende meddelelsen kan rettes til selskabets administrerende direktør Søren Krarup +45 60 19 64 33 eller bestyrelsesformand Erik Stannow tlf. +44 77 17 89 81 04.
____________________________________________________________________________________________________
Berlin IV A/S ejer og driver en portefølje bestående af 135 ejendomme med i alt 2.751 bolig og erhvervslejemål beliggende i Berlin. Berlin IV A/S B-aktier har siden 2007 været noteret på NASDAQ OMX København. Strategien er at optimere driften og udnytte potentialet i ejendommene med henblik på at forbedre porteføljens værdi og selskabets resultat. www.berlin4.dk

Selskabsmeddelelse - strategi nr. 10-2014.pdf Final Berlin IV Præsentation virksomhedsdag 2014.pdf