Bortfald af sigtelse for kursmanipulation

I forlængelse af selskabsmeddelelse nr. 9 af 9. juli 2013 kan det oplyses, at Jutlander Bank A/S i dag har modtaget meddelelse om, at Statsadvokaten for Særlig Økonomisk og International Kriminalitet har besluttet at opgive sigtelsen for kursmanipulation i en udløber af ebh-sagen. Baggrunden er, at statsadvokaten ikke forventer, at banken vil blive fundet skyldig.

Sagen drejede sig om, hvorvidt Vestjysk Banks køb af aktier til kurser mellem 590 og 570 over tre børsdage i september 2008 var sket på en måde, der sikrede at kursen ikke kunne falde under dette niveau, og at dette kunne have indebåret en vildledning af markedet.

Sigtelserne mod Sparekassen Himmerland A/S’s tidligere direktør og en tidligere medarbejder er ligeledes opgivet.

Henvendelse vedrørende denne meddelelse kan rettes til undertegnede.

Jutlander Bank A/S

Poul Damgaard                                             Per Sønderup