DK Company A/S gennemfører købet af InWear, Matinique, Part Two, Soaked in Luxury og butikskonceptet Companys fra IC Companys A/S

Ikast den, 2014-06-30 11:03 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

First North meddelelse nr. 33/2014

DK Company A/S

La Cours Vej 6

7430 Ikast, Danmark

CVR nr.: 24 43 11 18

E-mail:investor@dkcompany.com

Website: www.dkcompany.com

DK Company A/S gennemfører købet InWear, Matinique, Part Two, Soaked in Luxury og butikskonceptet Companys fra IC Companys A/S

I henhold til First North meddelelse 26/2014 af 27. marts 2014 har selskabet den 30. juni 2014 gennemført overtagelsen af InWear, Matinique, Part Two og Soaked in Luxury samt butikskonceptet Companys fra IC Companys.

IC Companys vil, i henhold til den nu gennemførte aftale, fortsætte med at levere serviceydelser til DK Company i en transitionsperiode på 6 til 12 måneder.

Som nævnt i First North meddelelse 26/2014 af 27. marts 2014, forventer DK Company med de tilkøbte aktiviteter en helårsomsætning i niveauet 1.850-2.000 mio. kr. og et EBITDA på 125-135 mio. kr. De tilkøbte aktiviteter forventes dermed i andet halvår af 2014 at bidrage positivt til koncernens omsætning med 300 – 350 mio. kr. og til EBITDA i niveau 10 – 15 mio. kr. inklusiv transaktions- og restruktureringsomkostninger.

DK Company forventer, at der over en årrække kan opnås markante synenergier fra transaktionen, herunder besparelser i forhold til områder som it og logistik.

DK Company A/S

Bo Knudsen                            Jens Poulsen

Bestyrelsesformand                Administrerende direktør

Selskabets Certified Advisor er CDI Global ApS, Vestre Havnepromenade 5, 5. Sal, 9000 Aalborg, Jesper Gøthgen, tlf. +45 26 70 49 93.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til Jens Poulsen på telefon 96 600 700