Mangold Delårsrapport för perioden 2014-04-01 - 2014-06-30

Resultat per aktie 5,89 (9,24) kr
Eget kapital per aktie 113,28 (109,70) kr
Tillgångar under förvaltning 2 002,8 (1 440,2) mkr

Kommentarer från Verkställande Direktören:
Intäkterna ligger i linje med föregående år. Den underliggande verksamheten har utvecklats väl och efterfrågan på Mangolds tjänster har varit god under perioden. Flertalet av affärsområdena har vid utgången av perioden ett bra affärsläge och upplever ett gott marknadsklimat. Antalet aktiva depåer växte kraftigt under perioden och uppgick vid utgången av juni till ca 3 500 st. Tillgångarna under förvaltning uppgick till drygt 2 miljarder.

Under perioden har Kapitalförvaltningen upplevt sjunkande volymer till följd av förändringar i Mangolds partnernätverk, men vi har identifierat en återhämtning under slutet av kvartalet. Företagets intäkter från High Yield obligationer växer snabbare än övriga intäkter, och bidrar till en mer balanserad och bättre diversifierad intäktsbas.

Vi har en fortsatt god finansiell ställning med ökande inlåning från allmänheten. Detta tillsammans med en full orderbok gör att vi har en stark tro på fortsatt expansion.

Kommande rapporttillfällen:
Delårsrapport Kvartal 3 16 oktober 2014

Rapporten i sin helhet bifogas.

Stockholm den 17 juli 2014

Per Åhlgren
Styrelseordförande

Marcus Hamberg

Ann-Marie Thörn

Henrik Holm

Marie Friman

Vid frågor:
Per-Anders Tammerlöv, verkställande direktör

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Mangold Delårsrapport Q2 2014.pdf

Om Mangold
Mangold är en oberoende fondkommissionär som erbjuder moderna finansiella tjänster till företag, institutioner och privatpersoner. Bolaget bedriver i dagsläget verksamhet inom fem affärsområden; i) Värdepappershandel, ii) Corporate Finance, iii) Emissionstjänster, iv) Kapitalförvaltning och v) Market Making. Mangold står under Finansinspektionens tillsyn och bedriver värdepappersrörelse enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Mangold är medlem på NASDAQ OMX Stockholm, AktieTorget och Nordic Growth Market samt derivatmedlem på NASDAQ OMX Stockholm. Bolaget är även clearingmedlem och emissionsinstitut hos Euroclear Sweden. Vidare är Mangold medlem i branschorganisationerna SwedSec Licensiering AB och Svenska Fondhandlareföreningen. Mangold är noterat på NASDAQ OMX First North Premier och handlas med kortnamnet MANG. Erik Penser Bankaktiebolag är Bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant, 08-463 80 00, www.penser.se.

mangold_q2_2014_140717.pdf