FINNLINES LISÄINVESTOI YMPÄRISTÖTEKNOLOGIAAN

Helsinki, Suomi, 2014-08-05 14:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Finnlines Oyj                  Pörssitiedote  5.8.2014   klo 15.00

FINNLINES LISÄINVESTOI YMPÄRISTÖTEKNOLOGIAAN

Finnlines Oyj lisäinvestoi ympäristöteknologiaan. Finnlines on tänään allekirjoittanut sopimuksen rikkipesureiden asentamiseksi yhtiön Star-aluksiin yhden alan johtavan valmistajan kanssa.

Rikkipesurit tullaan asentamaan aluksiin tämän vuoden loppuun mennessä ja vuoden 2015 alussa.

Rikkipesureiden ansiosta Finnlinesin Star-alukset täyttävät tulevat rikkioksidipäästövaatimuksia (SOx) koskevat Kansainvälisen merenkulkujärjestön (IMO) ja EU:n säännökset kustannustehokkaalla tavalla. Uudet yhä tiukkenevat säännökset astuvat voimaan SECA-alueilla (rikkipäästöjen valvonta-alueilla, Sulphur Emission Control Areas) 1.1.2015. Rikkipesurit vähentävät tehokkaasti pakokaasupäästöjä kuten rikkioksidi- ja hiukkaspäästöjä sekä jonkin verran myös typpioksidipäästöjä.

Edellä mainitut investoinnit ovat osa yhtiön tämän vuoden laajennettuja investointiohjelmia.

Finnlines Oyj

Tom Pippingsköld               Tapani Voionmaa

Talous- ja rahoitusjohtaja     Lakiasiainjohtaja

Nasdaq OMX Helsinki Oy

Keskeiset tiedotusvälineet

Finnlines on yksi Pohjois-Euroopan suurimmista roro- ja matkustajaliikennevarustamoista. Yhtiön merikuljetukset ovat keskittyneet Itämerelle ja Pohjanmerelle. Finnlinesin matkustaja-rahtilaivat tarjoavat palveluja Suomesta Saksaan ja Ruotsiin, Ruotsista Ahvenanmaan kautta Suomeen ja Saksaan sekä Saksasta Venäjälle. Yhtiöllä on tytäryhtiöt Saksassa, Belgiassa, Iso-Britanniassa, Ruotsissa, Tanskassa ja Puolassa, jotka ovat myös myyntikonttoreita. Merikuljetusten lisäksi yhtiö tarjoaa satamapalveluja Helsingin ja Turun satamissa.

www.finnlines.com