Præciserede forventninger til EBITDA for hele året ved en lavere omsætning

InterMails 3. kvartal er forløbet tilfredsstillende. De økonomiske resultater har igen i 3. kvartal 2013/14 levet op til ledelsens forventninger og tilpasningen af driftsaktiviteterne og omkostningsniveauet i forhold til markedsvilkårene fortsætter som planlagt. Selskabet har i indeværende regnskabsår reduceret omkostningsbasen med mere end 40 mio. kr. (15%), hvilket har medført, at det fortsat konstaterede omsætningsfald i 2013/14 ikke får negativ effekt på EBIT resultatet.

For regnskabsåret 2013/14 som helhed forventer ledelsen herefter følgende driftsbillede:

• Omsætning i niveauet 410-420 mio. kr. mod tidligere forventet 420-440 mio. kr. (2012/13: 483,0 mio. kr.)
  • EBITDA-resultat i niveauet 17-19 mio. kr. mod tidligere forventet 16-23 mio. kr. (2012/13: 6,2 mio. kr.)
  • EBIT-resultat før særlige poster forventes positivt, som tidligere udmeldt (2012/13: -9,9 mio. kr.)

InterMail følger de fastlagte planer i InterMail-strategien, og i 3. kvartal er der vundet en række væsentlige kundeordrer, primært i Kommunikationsdivisionen, hvilket vil få positiv effekt i 2014/15. Ligeledes er der i 3. kvartal solgt RelationPlus-løsninger til nye kunder, hvilket understøtter ledelsens forventninger om, at der er øget efterspørgsel efter automatiseret dialogmarkedsføring.

I Konvolutdivisionen forløber sammenlægningen af konvolutproduktionen i Oskarshamn som planlagt og forventes endeligt afsluttet inden udgangen af indeværende regnskabsår. I 4. kvartal arbejdes der intensivt på at øge det kommercielle fokus ved ansættelse af en række nøgle medarbejdere, som skal styrke salgsprocesserne og produktudviklingen. Der vil samtidigt fortsat være fokus på at tilpasse omkostningerne, centralisere produktionen og back-office funktioner samt øge marginalerne på selskabets løsninger og produkter.

InterMail A/S

Jens Knudsen

Yderligere oplysninger:
Jens Knudsen, CEO                                                Anders Ertmann, CFO
Telefon: 39 66 09 22                                                Telefon: 39 66 09 22
Mobil: 42 67 04 14                                                    Mobil: 51 16 13 72
Email: Jens. Knudsen@intermail.dk                       Email: Anders.Ertmann@intermail.dk

InterMail er via datterselskabet StroedeRalton en de største udbydere af fulfilment-services, mailhåndtering og it-baserede loyalitetssystemer i Norden. Ligeledes er InterMail den største aktør på det nordiske marked for konvolutproduktion og tiltrykning. Selskabet producerer mere end 1 mia. konvolutter om året og har i tillæg en lang række forsendelseskoncepter (SkanPack), som efterspørges af virksomheder inden for den stadigt voksende internethandel.

InterMail 3. kvartal 2013-14 periodemeddelelse nr 14.pdf