Kommuniké från extra bolagsstämma i Doxa

På Doxa AB's extra bolagsstämma den 26 september 2014, beslutades enhälligt följande:

· att ändra bolagsordningens paragrafer §4 och §5 enligt följande: §4 Bolagets aktiekapital skall utgöra lägst 5.000.000 kronor och högst 20.000.000 kronor. §5 Antalet aktier i bolaget skall vara lägst 10.000.000 och högst 40.000.000.

· att bemyndiga styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen under tiden fram till nästa årsstämma, fatta beslut om nyemission av aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibla skuldebrev. Styrelsen skall kunna besluta om emission med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt.

Emission i enlighet med detta bemyndigande skall ske på marknadsmässiga villkor. Styrelsen skall äga bestämma villkoren i övrigt för emissioner enligt detta bemyndigande samt vem som skall äga rätt att teckna aktierna, teckningsoptionerna och/eller konvertiblerna. Skälet till att styrelsen skall kunna fatta beslut om emission med avvikelse från aktieägares företrädesrätt är att bolaget skall kunna emittera aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibla skuldebrev i samband med förvärv av bolag eller rörelser, samt kunna genomföra riktade emissioner i syfte att införskaffa kapital till bolaget.

Verkställande direktören, eller den styrelsen utser, bemyndigas att vidta de smärre justeringar i detta beslut som kan komma att vara nödvändiga i samband med registrering vid Bolagsverket och vid Euroclear Sweden AB.

2014-09-26

För ytterligare information, kontakta:
Torbjörn Larsson, VD
torbjorn.larsson@doxa.se

Läs mer på webben: www.doxa.se
Om produkten Ceramir: www.ceramir.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Doxa Kommuniké från extra bolagsstämma.pdf

Kort om Doxa
Doxa är ett uppsalabaserat dentalföretag som utvecklar, tillverkar och kommersialiserar dentala biokeramiska produkter. Ceramir® Crown & Bridge, den första i en rad av planerade dentala biokeramiska produkter från Doxa, är ett avancerat dentalcement som används för permanent cementering av kronor och broar. Doxa är listat på Nasdaq OMX First North med G&W Fondkommisson som Certified Adviser och Remium Nordic som Likviditetsgarant.

doxa_bolagsstamma_140929.pdf