QPR julkaisee monipuolisen järjestelmäsalkun, henkilöstöhallinnon ja riskien hallinnan kattavan QPR ODM Templaten

Helsinki – QPR Software Oyj, strategialähtöisen kokonaisarkkitehtuurin johtava yritys, ilmoitti tänään tuovansa uuden 2014.2 -version QPR ODM Template -mallistaan. QPR:n toiminnan kehittämisen metodologia (QPR ODM) auttaa yrityksiä strategiaan, toimintamalliin tai toimintaympäristön muutoksiin liittyvissä haasteissa.

QPR on rakentanut kokonaisarkkitehtuuriin perustuvan ratkaisun, joka sisältää toiminnallisen kehityksen käsitteet ja hallintatavat, menetelmät toimintojen jäsentämiseen ja mallintamiseen, sekä menetelmän muutosten laatimiseen ja toimeenpanon. QPR ODM Template sisältää  käytännönläheisen ja liiketoimintalähtöisen kehyksen, joka liittää strategian liiketoimintakyvykkyyksiin ja niiden toteutukseen organisaatioiden, prosessien ja tietojärjestelmien avulla.

“Toimme QPR ODM Templaten markkinoille vuonna 2013. Tämän jälkeen olemme lisänneet siihen uusia toimintoja, jotka tukevat yritysten riskien, sovellusportfolion ja HR-toimintojen hallintaa”, kertoo QPR:n tuote- ja teknologiayksiköstä vastaava johtaja Jaakko Riihinen. ”Olemme myös luoneet useita uusia vaikutusraportteja, jotka auttavat käyttäjiä suodattamaan merkityksellisen tiedon eri liiketoimintojen ja funktioiden kannalta”, jatkaa Riihinen.

Malli tukee täysin QPR:n kokonaisarkkitehtuuripohjaista toiminnan kehityksen metodologiaa. Uusi versio on tarkoitettu erityisesti QPR Suite –tuoteperheen ohjelmistoja käyttäville organisaatioille, jotka hakevat tehokkaammin tuloksia liiketoiminnan prosessianalyysi- ja kokonaisarkkitehtuurityöstä. QPR ODM Template sisältää entistä täydellisemmän kokonaisarkkitehtuurin ja liiketoiminnan prosessianalyysin metamallin, jonka avulla toiminnankehittäjät voivat suorittaa tehtäviään tehokkaammin ja samalla käyttää hyväksi jo tehtyä kehittämistyötä. QPR ODM Template noudattaa TOGAF 9.1-, Archimate 2.1-, BPMN 2.0- ja COSO ERM-standardeja.

QPR ODM palvelee jo monia yrityksiä eri aloilla ja eri tilanteissa, kuten yritysostoissa ja fuusioissa sekä liiketoiminnan jatkuvuuteen, riskien analysointiin tai teknologian uusimiseen liittyvissä tarpeissa.

Lisätietoa sivuillamme:

• QPR Suite 2014: http://www.qpr.fi/ohjelmistot/qpr-suite.htm

• Kokonaisarkkitehtuuri ja operatiivisen toiminnan kehittäminen: http://www.qpr.fi/kokonaisarkkitehtuuri/kokonaisarkkitehtuuri.htm

QPR Software Oyj:

QPR Software on erikoistunut yksityisen ja julkisen sektorin organisaatioiden toiminnan kehittämiseen. Missiomme on auttaa asiakkaitamme tulemaan ketteriksi ja tehokkaiksi toiminnassaan. Tarjoamme ohjelmistoja ja asiantuntijapalveluja kokonaisarkkitehtuurin kehittämisessä, prosessien mallintamisessa ja analysoinnissa sekä suorituskyvyn mittaamisessa. Meillä on yli 1500 asiakasta yli 50 maassa ja osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.qpr.fi

Lisätietoja:

Jussi Siltanen, Tuotemarkkinointipäälikkö