FINNLINES OYJ ON ALOITTANUT FINNSAILOR-ALUKSEN MERIHENKILÖSTÖN OSALTA YHTEISTOIMINTALAIN MUKAISET NEUVOTTELUT

Helsinki, Suomi, 2014-10-07 13:15 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Finnlines Oyj                  Pörssitiedote  7.10.2014   klo 14.15

Yhtiö on tänään aloittanut Finnsailor-alusta koskevat yhteistoimintaneuvottelut.

Alus on vuokrattuna (bare boat) Finnlines Oyj:lle aluksen omistajalta Finnlines Oyj:n belgialaiselta tytäryhtiöltä, Finnlines Belgium N.V:ltä. Alus on rekisteröitynä Suomen alusrekisteriin

ja on Finnlines-konsernin operatiivisessa käytössä sen linjaliikenteessä.

Finnlines-konsernissa on tehty alustavia suunnitelmia alustonniston käytöstä ja tarpeesta vuodelle 2015. Nämä alustavat suunnitelmat ovat osoittaneet että Finnsailor-aluksen käyttö Finnlines konsernin linjaliikenteessä tulee olemaan selvästi kannattamatonta, ottaen huomioon vallitsevan ylikapasiteetin ja myös tulevat ympäristölainsäädännön muutokset, erityisesti ns. rikkidirektiivin voimaantulo 1.1.2015.  Näiden alustavien suunnitelmien mukaan aluksen vuokraus tultaisiin päättämään vuoden 2015 tammikuun aikana, mikä johtanee aluksen siirtymiseen toiseen alusrekisteriin ja toiselle liikennealueelle.

Suunnitelmat voivat toteutuessaan johtaa yhtiön merihenkilöstön osalta työntekijöiden lomautuksiin tai työsuhteiden päättämisiin; arviolta tämä koskee enintään 52 henkilöä. Suunnitelmat eivät toteutuessaan vaikuta Finnlinesin linjaliikenteen tuottamiseen tai asiakkaille tarjottavaan palvelutasoon.

Finnlines Oyj

Tom Pippingsköld               Tapani Voionmaa

Talous- ja rahoitusjohtaja     Lakiasiainjohtaja

Nasdaq OMX Helsinki Oy

Keskeiset tiedotusvälineet

Finnlines on yksi Itämeren ja Pohjanmeren johtavista roro- ja matkustajaliikennevarustamoista. Yhtiö on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä ja on osa italialaista Grimaldi-konsernia. Grimaldi-konserni on yksi  maailman suurimmista ro-ro varustamoista ja suurin matkustajia ja rahtia kuljettava ”Motorways of the Sea” -operaattori Euroopassa. Tämä yhteistyö mahdollistaa Finnlinesin tarjoamaan linjaliikennepalveluita Välimeren, Pohjois-Afrikan ja Pohjois- ja Etelä-Amerikan välillä.

www.finnlines.com