Arseus: GROEI 34,4% YEAR TO DATE, WAARVAN 12,9% ORGANISCH

OPNIEUW EEN ZEER STERK KWARTAAL VOOR FAGRON

MANAGEMENT BEVESTIGT VERWACHTINGEN VOOR 2014

Waregem (België) / Rotterdam (Nederland)[1], 8 oktober 2014 - In het derde kwartaal van 2014 is de geconsolideerde omzet van Arseus met 34,1% (33,9% tegen constante wisselkoersen) gestegen naar € 110,9 miljoen. De organische groei bedroeg 10,5% (10,3%). In de eerste negen maanden van 2014 is de geconsolideerde omzet met 30,5% (34,4%) gestegen naar € 320,0 miljoen. De organische groei bedroeg 9,5% (12,9%).

De omzetevolutie[2] per divisie is als volgt:

x 1.000 euro Q3 2014 Q3 2013 Totale groei Tot. groei constant* Org.
groei
Org. groei constant**
Fagron 109.055 81.100 34,5% 34,3% 10,4% 10,3%
HL Technology 1.845 1.623 13,7% 11,2% 13,7% 11,2%
Totaal 110.900 82.723 34,1% 33,9% 10,5% 10,3%

x 1.000 euro 9M 2014 9M 2013 Totale groei Tot. groei constant* Org.
groei
Org. groei constant**
Fagron 313.185 239.257 30,9% 35,0% 9,4% 12,9%
HL Technology 6.863 6.032 13,8% 12,5% 13,8% 12,5%
Totaal 320.048 245.289 30,5% 34,4% 9,5% 12,9%

* Totale groei tegen constante wisselkoersen ** Organische groei tegen constante wisselkoersen

Ger van Jeveren, CEO van Arseus: "Arseus heeft in het derde kwartaal van 2014 wederom een sterk resultaat neergezet met een totale groei van 33,9%. Fagron genereerde een organische groei van 12,9% tegen constante wisselkoersen in de eerste negen maanden van 2014. De gezonde organische groei van Fagron is een bewijs van de succesvolle strategie van innoveren en optimaliseren van magistrale bereidingen met als doel het bieden van optimale geïndividualiseerde farmaceutische patiëntenzorg. De omzetgroei wordt gedreven door de gestegen omzet van Fagron Compounding Services en de succesvolle wereldwijde cross-selling van innovatieve concepten, zoals Fagron Advanced Derma en SyrSpend® SF. Wij bevestigen dan ook onze eerder uitgesproken verwachtingen voor geheel 2014, namelijk een omzet van ten minste € 435 miljoen[3], met een REBITDA[4] marge van 26%."

[1] Dit persbericht wordt verstuurd door Arseus NV en Arseus BV.
[2] Niet geauditeerde managementcijfers.
[3] Op basis van voortgezette activiteiten (Fagron en HL Technology)  en op basis van constante wisselkoersen  (EUR/USD 1,324 en EUR/BRL 3,112).
[4] EBITDA na corporate kosten en vóór niet-recurrent resultaat.

Open onderstaande link voor het persbericht:

GROEI 34,4% YEAR TO DATE, WAARVAN 12,9% ORGANISCH