Delårsrapport för perioden 2014-07-01 - 2014-09-30

Resultat per aktie 9,87 (9,61) kr
Eget kapital per aktie 117,27 (110,23) kr
Tillgångar under förvaltning 11 060,9 (1 643,8) mkr

Kommentarer från Verkställande Direktören:
Intäkterna är betydligt högre än föregående år. Den underliggande verksamheten har utvecklats väl och efterfrågan på Mangolds tjänster har varit hög under perioden. Samtliga affärsområden har vid utgången av perioden ett bra affärsläge med hög beläggning. Tillväxten av antalet depåer har fortsatt i oförändrad takt med en mycket kraftig ökning av tillgångarna under förvaltning, som vid utgången av perioden översteg 11 miljarder.

Under perioden så har affärsområdena Corporate Finance, Emissionstjänster, Mangold Insight och Market Making samlats under Investment Banking, för att öka intäkter och uppnå synergier mellan affärsområdena. Företagets intäkter från High Yield obligationer fortsätter att växa starkt, vilket har lett till en mer balanserad och bättre diversifierad intäktsbas. Kapitalförvaltningen har identifierat en återhämtning av placerad volym i strukturerade produkter, där man placerade en högre volym under det gångna kvartalet än under samma period föregående år.

Vi har en fortsatt god finansiell ställning med god inlåning från allmänheten. Detta tillsammans med en full orderbok gör att vi har en stark tro på fortsatt expansion.

Kommande rapporttillfällen:
Bokslutskommuniké 29 januari 2015

Rapporten i sin helhet bifogas.

Stockholm den 16 oktober 2014

Per Åhlgren
Styrelseordförande

Marcus Hamberg

Ann-Marie Thörn

Henrik Holm

Marie Friman

Vid frågor:
Per-Anders Tammerlöv, verkställande direktör

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Mangold Delårsrapport Q3 2014.pdf

Om Mangold
Mangold är en oberoende fondkommissionär som erbjuder moderna finansiella tjänster till företag, institutioner och privatpersoner. Bolaget bedriver i dagsläget verksamhet inom fem affärsområden; i) Värdepappershandel, ii) Corporate Finance, iii) Emissionstjänster, iv) Kapitalförvaltning och v) Market Making. Mangold står under Finansinspektionens tillsyn och bedriver värdepappersrörelse enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Mangold är medlem på NASDAQ OMX Stockholm, AktieTorget och Nordic Growth Market samt derivatmedlem på NASDAQ OMX Stockholm. Bolaget är även clearingmedlem och emissionsinstitut hos Euroclear Sweden. Vidare är Mangold medlem i branschorganisationerna SwedSec Licensiering AB och Svenska Fondhandlareföreningen. Mangold är noterat på NASDAQ OMX First North Premier och handlas med kortnamnet MANG. Erik Penser Bankaktiebolag är Bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant, 08-463 80 00, www.penser.se.

mangold_q3_2014_141016.pdf