Admiral Capital A/S - ny hovedaktionær.

NASDAQ OMX Copenhagen A/S

Selskabsmeddelelse
nr. 18  / 2014
Aarhus, 19. november 2014
CVR. nr. 29 24 64 91
www.re-cap.dk

Admiral Capital A/S – ny hovedaktionær

Hovedaktionærerne Ejendomsaktieselskabet Oikos og VICH 6693 A/S har meddelt Admiral Capital A/S, at de har solgt deres aktieposter i Admiral Capital A/S på henholdsvis 2.000.000 A-aktier og 7.250.000 B-aktier til Kvalitena Danmark AB, Sverige. Der er i denne forbindelse udsendt særskilte Storaktionærmeddelelser.

Kvalitena Danmark AB har herefter 16,1% af aktiekapitalen og 29,1% af stemmerne i Admiral Capital A/S.

Kvalitena Danmark AB er 50% ejet af Kvalitena AB, Sverige, 10% ejet af LFK Fastigheter AB, Sverige, 20% ejet af RVA Securities Ltd, UK og 20% ejet af Ejendomsaktieselskabet Oikos.

Kvalitena AB er et af Sveriges større ejendomsselskaber med 20 års virke. Selskabet har SEK 6,5 mia. i balancesum og ca. SEK 2,0 mia. i egenkapital. Selskabet er blandt andet majoritetsaktionær i Sveriges største børsnoterede ejendomsselskab D. Carnegie Co AB samt i industri- og ejendomsselskabet Stendörren Fastigheter AB

Aarhus, 19. november 2014

På bestyrelsens vegne

Henrik Frisch,

Bestyrelsesformand

Kontaktperson:

Eventuelle henvendelser vedrørende selskabsmeddelelsen rettes til selskabets formand Henrik Frisch på telefon + 45 20 10 60 11.

2014018 Admiral - Selskabsmeddelelse - Kvalitena.pdf