Doxas företrädesemission kraftigt övertecknad

Den nu avslutade företrädesemissionen är preliminärt tecknad till 191%.

Preliminära resultat visar att Doxas företrädesemission om cirka 16 miljoner kronor blivit övertecknad. Anmälningar med och utan företräde har influtit till ett belopp om cirka 30,5 miljoner kronor, det vill säga ca 191% av sökt belopp. Någon garantiteckning har således inte behövts. För att fullt ut kapitalisera bolaget har Styrelsen därtill beslutat att nyttja möjligheten till övertilldelning för de som tecknat utan företräde, vilket medför att Doxa får in totalt 18,5 Mkr i nytt kapital före emissionskostnader. Dessa är förhållandevis låga eftersom bolaget huvudsakligen drivit emissionen i egen regi.

- Vi är mycket nöjda med intresset för vår emission och tackar alla befintliga och nya aktieägare för nyteckningen. Detta ger oss resurser att ta oss an de stora marknadsmöjligheter vi ser framför oss, säger Torbjörn Larsson, VD för Doxa AB (publ).

Företrädesemissionen har helt tecknats med stöd av teckningsrätter och subsidiär teckning. Samtliga nya tecknare kommer att tilldelas minst en post ( 2500 kr) i övertilldelningen.

Då det kan ta upp till tre bankdagar innan betalningar som gjorts via bank- eller plusgiro registreras hos emissionsinstitutet Eminova Fondkommision AB kommer det slutgiltiga resultatet att bli klart på måndag den 24/11 och kommer då publiceras via pressmeddelande. Avräkningsnotor skickas då till dem som erhållit tilldelning utan företräde med uppmaning att teckna genom inbetalning.

Överteckningen ses som ett positivt resultat av att Doxa löpande stärker sin position och fortsätter att bredda sin distribution och öka sin försäljning.

2014-11-20

Styrelsen, Doxa AB

Läs mer på webben: www.doxa.se
Produkten Ceramir: www.ceramir.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Doxa Pressrelease 2014-11-20.pdf

Kort om Doxa
Doxa är ett uppsalabaserat dentalföretag som utvecklar, tillverkar och kommersialiserar dentala biokeramiska produkter. Ceramir® Crown & Bridge, den första i en rad av planerade dentala biokeramiska produkter från Doxa, är ett avancerat dentalcement som används för permanent cementering av kronor och broar. Doxa är listat på Nasdaq OMX First North med G&W Fondkommisson som Certified Adviser.

doxa_press_20141120.pdf