Resultat av företrädesemission

I Doxa AB:s företrädesemission har totalt tecknats aktier motsvarande ett belopp om cirka 30,5 miljoner kronor. Därmed uppgår teckningsgraden till 191 procent. Av företrädesemissionen har cirka 14,2 miljoner kronor (90 procent av företrädesemissionen) tecknats med företrädesrätt och cirka 16,3 miljoner kronor tecknats utan företrädesrätt av totalt 324 tecknare.

För att fullt ut kapitalisera bolaget har Styrelsen därtill beslutat att nyttja möjligheten till övertilldelning om 2.5 Mkr för de som tecknat utan företräde, vilket medför att Doxa får in totalt 18,5 Mkr i nytt kapital före emissionskostnader.

Företrädesemissionen har helt tecknats med stöd av teckningsrätter och subsidiär teckning.

Tilldelning utan företräde
Från Övertilldelningsoptionen har 324 tecknare tilldelats vardera högst 2500 aktier (motsvarande 2500 kronor). Samtliga emissionsgaranter har valt att teckna sin ersättning i form av aktier.

Avräkningsnotor:
Avräkningsnotor för de som erhållit tilldelning utan företrädesrätt beräknas kunna skickas ut senast tisdagen den 25 november. Observera att aktier som inte betalas i tid kan komma att överlåtas till annan tecknare.

2014-11-25

Styrelsen, Doxa AB

Läs mer på webben: www.doxa.se
Produkten Ceramir: www.ceramir.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Doxa Pressrelease 2014-11-25.pdf

Kort om Doxa
Doxa är ett uppsalabaserat dentalföretag som utvecklar, tillverkar och kommersialiserar dentala biokeramiska produkter. Ceramir® Crown & Bridge, den första i en rad av planerade dentala biokeramiska produkter från Doxa, är ett avancerat dentalcement som används för permanent cementering av kronor och broar. Doxa är listat på Nasdaq OMX First North med G&W Fondkommisson som Certified Adviser.

doxa_press_141125.pdf