PartnerTech utökar sitt samarbete med ett ledande globalt medicinteknikbolag

PartnerTech har tecknat ett nytt, betydande samarbetsavtal med ett ledande globalt medicinteknikbolag som utökar samarbetet till att omfatta tillverkning och distribution av bolagets produkter globalt.

Avtalet innebär en väsentlig expansion av det existerande samarbetet och introducerar en omfattande samverkan med PartnerTechs enheter inom flera olika kompetensområden.  Genom avtalet kan PartnerTech erbjuda sina tjänster inom flera av kundens produktkategorier samt ta del av kundens globala expansion. Initialt berörs främst PartnerTechs europeiska enheter inom Systems Integration Technology och Electronics Technology divisionerna; Cambridge, Myslowice, Åtvidaberg, Sieradz och Vantaa men även enheterna i Kina och USA ligger inom ramen för avtalet. Värdet av de första leveranserna uppskattas till ca. 30 MSEK under det fjärde kvartalet 2014.

"Detta är ett betydande samarbetsavtal som ökar möjligheterna att växa PartnerTechs MedTech affär främst i Europa men även globalt. Tack vare vår globala struktur och vår expertis inom produktion av medicinteknisk utrustning kan vi stödja kundens produktlinjer i Europa, Asien och USA.” säger Leif Thorwaldsson, VD och koncernchef, PartnerTech AB.

För ytterligare information kontakta:

Leif Thorwaldsson, VD och koncernchef, PartnerTech AB, Tel: +46 (0) 40 10 26 41

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som PartnerTech AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 25 november 2014 kl. 10.00.

Om PartnerTech

PartnerTech är en global industripartner som erbjuder kundanpassade lösningar genom hela produktlivscykeln, från  produktutveckling till produktion och eftermarknadstjänster, inom flera olika marknadsområden som t.ex. Medicinteknik och Olja &Gas. PartnerTech omsätter över 2,2 miljarder kronor och har ca 1400 anställda vid anläggningar i Sverige, Norge, Finland, Polen, England, USA och Kina. Moderbolaget PartnerTech AB, med huvudkontor i Malmö, är noterat på NASDAQ OMX, Stockholm. För mer information: www.partnertech.com.

SVE MEDTECH FINAL.pdf