Jutlander Bank køber dele af Østjydsk Bank

Jutlander Bank har indgået aftale med Østjydsk Bank om køb af Østjydsk Banks filialer i Randers og Gjerlev pr. 1. januar 2015.

Jutlander Bank overtager alle kunder i filialerne med undtagelse af enkelte svage engagementer samt enkelte andre engagementer, som af andre årsager ikke indgår i handlen. Endvidere overtager Jutlander Bank domicilejendommene i Randers og Gjerlev samt 20 medarbejdere.

Jutlander Bank overtager således en kundeportefølje bestående af ca. 7.000 kunder med et forretningsomfang på ca. 1,4 mia. kr. fordelt på udlån for 520 mio. kr., indlån for 770 mio. kr. og garantier for 135 mio. kr.

Købesummen for goodwill udgør 95,5 mio. kr.

Efter overtagelsen har Jutlander Bank risikovægtede eksponeringer for ca. 11 mia. kr. samt en kernekapital efter fradrag på ca. 1,6 mia. kr. før indregning af bankens resultat for 2014. Jutlander Banks kapital- og kernekapitalprocent udgør herefter ca. 14,7. Det individuelle solvensbehov er beregnet til 10,9 % pr. 30. september 2014, og Jutlander Bank har derved en overdækning på 3,8 procentpoint.

Ved købet opnår Jutlander Bank en solid markedsposition i Østjylland.

Handlen er betinget af Finanstilsynets og andre relevante myndigheders godkendelse.

Yderligere oplysninger

Henvendelser vedrørende denne meddelelse kan ske til ordførende direktør Per Sønderup, tlf. +45 96 57 58 00.

Jutlander Bank A/S

Finn H. Mathiassen