Doxa tecknar ett fjärde distributionsavtal för nordamerikanska marknaden

Doxa har tecknat avtal med Benco Dental Supply, som är USA's tredje största dentaldistributör.

Vi uppnår genom detta avtal vår målsättning att minst dubbla vår distributionskapacitet på den nordamerikanska marknaden.

Genom att komplettera vårt distributionsnät i USA med Benco Dental Supply får Ceramir Crown & Bridge ytterligare synlighet och närvaro på marknaden och bidrar därmed till Doxas pågående åtgärdsplan för expansion.

Benco Dental Supply är ett fullserviceföretag som erbjuder sina kunder såväl förbrukningsvaror som utrustning och teknisk service. De är den största oberoende, familjeägda dentaldistributören i USA och har mer än 400 utesäljare som servar över 30.000 tandläkarkunder, med distribution via fem distributionscenter i USA.

Benco har haft den snabbaste tillväxten bland de större dentaldistributörerna i USA över de senaste åren. De har visat stort intresse för Ceramir Crown & Bridge och vi känner oss övertygade om att de snabbt kommer i gång med försäljningen.

2015-01-29

Torbjörn Larsson, VD, torbjorn.larsson@doxa.se.

Läs mer på webben: www.doxa.se
Produkten Ceramir: www.ceramir.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Doxa Pressrelease 2015-01-29.pdf

Kort om Doxa
Doxa är ett uppsalabaserat dentalföretag som utvecklar, tillverkar och kommersialiserar dentala biokeramiska produkter. Ceramir® Crown & Bridge, den första i en rad av planerade dentala biokeramiska produkter från Doxa, är ett avancerat dentalcement som används för permanent cementering av kronor och broar. Doxa är listat på Nasdaq OMX First North med G&W Fondkommisson som Certified Adviser.

doxa_press_150129.pdf